Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
Možnosti a limity sociální práce ve speciálním školství
Thesis title in Czech: Možnosti a limity sociální práce ve speciálním školství
Thesis title in English: Potential and limits of social work in special education
Key words: Sociální práce|školství|speciální školství|handicap|sociální pracovník ve speciálním školství|ředitel školy|zástupce ředitele školy|prognóza školské sociální práce v budoucnosti
English key words: social work|education|special education|handicap|social worker in special education|headteacher|deputy headteacher|prognosis of future school social work
Academic year of topic announcement: 2018/2019
Thesis type: Bachelor's thesis
Thesis language: čeština
Department: Department of Social Work (21-KSOCP)
Supervisor: PhDr. Kateřina Šámalová, Ph.D.
Author: hidden - assigned and confirmed by the Study Dept.
Date of registration: 07.02.2019
Date of assignment: 07.02.2019
Administrator's approval: approved
Confirmed by Study dept. on: 24.11.2022
Date and time of defence: 07.02.2023 09:30
Date of electronic submission:07.01.2023
Date of proceeded defence: 07.02.2023
Submitted/finalized: committed by student and finalized
Opponents: doc. PaedDr. Tatiana Matulayová, Ph.D.
 
 
 
Guidelines
Bakalářská práce zpracovává možnost uplatnění sociálních pracovníků ve speciálním školství. Teoretická část se věnuje popisu jednotlivých oblastí charakteristických pro porozumění této problematice tak, že se ve výkladu postupuje od obecných údajů o sociální práci ke konkrétnímu zaměření práce sociálních pracovníků ve speciálních školách. Kapitoly v praktické části jsou řazeny v takovém pořadí, aby pomohly najít objektivní odpovědi na výzkumné otázky, které tvoří základ bakalářské práce. Obsah praktické části by měl poskytnout oporu pro vyhodnocení závěrů poskytnutých v textu na bázi výzkumných cílů. Např. se jedná o zmapování sociálně podmíněných problémů, které jsou ve školním prostředí nejakutnější, popř. zjištění způsobů, jakými je či není vykonávána práce, kterou může mít v kompetenci sociální pracovník.
References
Hurychová, Eva. (2017). Sešit sociální práce, č. 1. Viditelná absence školské sociální práce. Ministerstvo práce a sociálních věcí. ISBN 978-80-7421-136-2
Checchak, Derek. (2008), in Mátel, Andrej. (2019). Teorie sociální práce I. (str. 31-33, 35). ISBN 978-80-271-2825-9
Jirásková, Miroslava, Tomanová, Jitka. (2011). Vybrané kapitoly ze sociální politiky. Univerzita Palackého: Olomouc. Pedagogická fakulta, 67 str.
Klimentová, Eva. (2013). Sociální práce: teorie a metody I. 1. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci. ISBN 978-80-244-3439-1.
Knetlová, Zlata. (2017). Čí je to hra?: Zapojování dětí do rozhodovacích procesů jako promyšlená strategie při práci s rodinou ve sporech o dítě. České Budějovice: Krizové centrum pro děti a rodinu. ISBN 978-80904854-6-4
Kopřiva, Karel. (2013). Lidský vztah jako součást profese. 6. vyd. Praha: Portál (str. 16-18). ISBN 978-80-262-0528-9
Matoušek, Oldřich a kol. (2013). Encyklopedie sociální práce. Praha: Portál. ISBN 978-80-262-0366-7
Nešpor, Karel. (2011). Návykové chování a závislost. Praha: Portál. ISBN 978-80-7367-908-8
Ptáček, Radek, Kuželová, Hana. (2011). Emocionální vývoj dítěte v prostředí NRP. Právo a rodina. Roč. 13. č. 9. (str. 1-4). ISSN 1212-866X
Sirovátka, Tomáš. (2004). Sociální exkurze a sociální inkluze menšin a marginalizovaných skupin. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita. Fakulta sociálních studií. ISBN 80-210-3455-6
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html