Možnosti a limity sociální práce ve speciálním školství
Thesis title in Czech: | Možnosti a limity sociální práce ve speciálním školství |
---|---|
Thesis title in English: | Potential and limits of social work in special education |
Key words: | Sociální práce|školství|speciální školství|handicap|sociální pracovník ve speciálním školství|ředitel školy|zástupce ředitele školy|prognóza školské sociální práce v budoucnosti |
English key words: | social work|education|special education|handicap|social worker in special education|headteacher|deputy headteacher|prognosis of future school social work |
Academic year of topic announcement: | 2018/2019 |
Thesis type: | Bachelor's thesis |
Thesis language: | čeština |
Department: | Department of Social Work (21-KSOCP) |
Supervisor: | PhDr. Kateřina Šámalová, Ph.D. |
Author: | hidden - assigned and confirmed by the Study Dept. |
Date of registration: | 07.02.2019 |
Date of assignment: | 07.02.2019 |
Administrator's approval: | approved |
Confirmed by Study dept. on: | 24.11.2022 |
Date and time of defence: | 07.02.2023 09:30 |
Date of electronic submission: | 07.01.2023 |
Date of proceeded defence: | 07.02.2023 |
Submitted/finalized: | committed by student and finalized |
Opponents: | doc. PaedDr. Tatiana Matulayová, Ph.D. |
Guidelines |
Bakalářská práce zpracovává možnost uplatnění sociálních pracovníků ve speciálním školství. Teoretická část se věnuje popisu jednotlivých oblastí charakteristických pro porozumění této problematice tak, že se ve výkladu postupuje od obecných údajů o sociální práci ke konkrétnímu zaměření práce sociálních pracovníků ve speciálních školách. Kapitoly v praktické části jsou řazeny v takovém pořadí, aby pomohly najít objektivní odpovědi na výzkumné otázky, které tvoří základ bakalářské práce. Obsah praktické části by měl poskytnout oporu pro vyhodnocení závěrů poskytnutých v textu na bázi výzkumných cílů. Např. se jedná o zmapování sociálně podmíněných problémů, které jsou ve školním prostředí nejakutnější, popř. zjištění způsobů, jakými je či není vykonávána práce, kterou může mít v kompetenci sociální pracovník. |
References |
Hurychová, Eva. (2017). Sešit sociální práce, č. 1. Viditelná absence školské sociální práce. Ministerstvo práce a sociálních věcí. ISBN 978-80-7421-136-2 Checchak, Derek. (2008), in Mátel, Andrej. (2019). Teorie sociální práce I. (str. 31-33, 35). ISBN 978-80-271-2825-9 Jirásková, Miroslava, Tomanová, Jitka. (2011). Vybrané kapitoly ze sociální politiky. Univerzita Palackého: Olomouc. Pedagogická fakulta, 67 str. Klimentová, Eva. (2013). Sociální práce: teorie a metody I. 1. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci. ISBN 978-80-244-3439-1. Knetlová, Zlata. (2017). Čí je to hra?: Zapojování dětí do rozhodovacích procesů jako promyšlená strategie při práci s rodinou ve sporech o dítě. České Budějovice: Krizové centrum pro děti a rodinu. ISBN 978-80904854-6-4 Kopřiva, Karel. (2013). Lidský vztah jako součást profese. 6. vyd. Praha: Portál (str. 16-18). ISBN 978-80-262-0528-9 Matoušek, Oldřich a kol. (2013). Encyklopedie sociální práce. Praha: Portál. ISBN 978-80-262-0366-7 Nešpor, Karel. (2011). Návykové chování a závislost. Praha: Portál. ISBN 978-80-7367-908-8 Ptáček, Radek, Kuželová, Hana. (2011). Emocionální vývoj dítěte v prostředí NRP. Právo a rodina. Roč. 13. č. 9. (str. 1-4). ISSN 1212-866X Sirovátka, Tomáš. (2004). Sociální exkurze a sociální inkluze menšin a marginalizovaných skupin. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita. Fakulta sociálních studií. ISBN 80-210-3455-6 |