Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
Vliv rodinného prostředí na čtenářství adolescentů
Thesis title in Czech: Vliv rodinného prostředí na čtenářství adolescentů
Thesis title in English: Influence of family environment on adolescent reading
Key words: adolescenti|čtenářství|rodina|vliv rodinného prostředí|faktory ovlivňující čtenářství
English key words: adolescents|reading|family|influence of family environment|factors influencing reading
Academic year of topic announcement: 2018/2019
Thesis type: diploma thesis
Thesis language: čeština
Department: Institute of Information Studies and Librarianship (21-UISK)
Supervisor: PhDr. Hana Landová, Ph.D.
Author: hidden - assigned and confirmed by the Study Dept.
Date of registration: 29.01.2019
Date of assignment: 29.01.2019
Administrator's approval: not processed yet
Confirmed by Study dept. on: 08.03.2019
Date and time of defence: 27.01.2021 14:00
Date of electronic submission:09.12.2020
Date of proceeded defence: 27.01.2021
Submitted/finalized: committed by student and finalized
Opponents: Mgr. Michaela Slussareff, Ph.D.
 
 
 
Guidelines
V teoretické části práce bude definován vliv rodinného prostředí na čtenářství adolescentů a budou popsány vybrané výzkumy čtenářství adolescentů, které proběhly v České republice i v zahraničí. V praktické části práce bude připravena kvalitativní studie vlivu rodinného prostředí na čtenářství adolescentů a zachyceny i dalších vlivy, které čtenářské návyky této věkové skupiny ovlivňují. Jedním z důležitých cílů je zaměřit se na interpretaci výsledků velkého národního výzkumu České děti jako čtenáři 2017, a pomocí dalších metod výsledky detailněji vysvětlit. Bude využita kombinace kvalitativních výzkumných metod (kvalitativní rozhovory, výzkumné deníky a focus groups). Při práci s respondenty budou dodrženy zásady ochrany osobních údajů, respondenti budou anonymizováni.

Předběžná osnova:
1. Čtenářství adolescentů: charakteristika
2. Vliv rodinného prostředí na čtenářství této věkové skupiny
3. Další prvky, které čtenářství adolescentů ovlivňují
4. Shrnutí výzkumů z ČR, které se tomuto tématu věnují
5. Shrnutí vybraných výzkumů v zahraničí, které se tomuto výzkumu věnují.
6. Vlastní výzkum vlivu rodinného prostředí na čtenářství adolescentů

Diplomová práce bude připravena v souladu s platnými vnitřními předpisy FF UK a dalšími metodickými pokyny a normativními dokumenty.
References
HENDL, Jan a Jiří REMR. Metody výzkumu a evaluace. Praha: Portál, 2017. ISBN 978-80-262-1192-1.
ZOFIA ZASACKA a KRZYSZTOF BULKOWSKI. Reading engagement and school achievement of lower secondary school students. Edukacja, Vol 141, Iss 2, Pp 78-99 (2017) [online]. 2017, 141(2), 78-99 [cit. 2018-11-11]. DOI: 10.24131/3724.170205. ISSN 02396858.
THOMPSON, Richard a Lakecia A. WHIMPER. Exposure to Family Violence and Reading Level of Early Adolescents. Journal of Aggression, Maltreatment [online]. 2010, 19(7), 721-733 [cit. 2018-11-11]. DOI: 10.1080/10926771003781347. ISSN 10926771.
KNOESTER, Matthew a Mari PLIKUHN. Influence of siblings on out-of-school reading practices. Journal of Research in Reading [online]. 2016, 39(4), 469-485 [cit. 2018-11-11]. DOI: 10.1111/1467-9817.12059. ISSN 01410423.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html