Logopedická intervence u dětí s narušenou komunikační schopností v MŠ pro sluchově postižené ve Valašském Meziříčí
Thesis title in Czech: | Logopedická intervence u dětí s narušenou komunikační schopností v MŠ pro sluchově postižené ve Valašském Meziříčí |
---|---|
Thesis title in English: | The logopedics intervention of children with disturbed speech abilities in nursery school for hearing impaired in Valašské Meziříčí |
Key words: | řečový vývoj|narušená komunikační schopnost|opožděný vývoj řeči|vývojová dysfázie|předškolní věk|mateřská školka|logopedie|logopedická intervence |
English key words: | development of speech|communication disability|late speech development|dysphasia|preschool children|nursery school|speech therapy|logopaedic intervention |
Academic year of topic announcement: | 2018/2019 |
Thesis type: | Bachelor's thesis |
Thesis language: | čeština |
Department: | Department of Education (21-KPED) |
Supervisor: | Mgr. Tereza Komárková, Ph.D. |
Author: | hidden - assigned and confirmed by the Study Dept. |
Date of registration: | 14.01.2019 |
Date of assignment: | 14.01.2019 |
Administrator's approval: | not processed yet |
Confirmed by Study dept. on: | 01.02.2019 |
Date and time of defence: | 17.06.2019 10:00 |
Date of electronic submission: | 09.05.2019 |
Date of proceeded defence: | 17.06.2019 |
Submitted/finalized: | committed by student and finalized |
Opponents: | PhDr. Mgr. Ivana Tvrzová |
Guidelines |
Bakalářská práce se ve své teoretické části zabývá zejména teorií logopedické intervence a vývojem řeči u předškolních dětí. Převážná část teoretické části se snaží objasnit základní pojmy, kategorie, podstatu a metody logopedické péče u děti předškolního věku, narušené komunikační schopnosti u dětí. Zbytek teoretické části se zabývá jednotlivými řečovými období a celkovým vývojem dítěte po stránce fyzické i psychické. Celý popis problematiky je popsán v souladu s použitou odbornou literaturou. Praktická část se věnuje především průběhu logopedické péče v mateřské škole. Je tvořena vlastním šetřením za účelem kvalitativního výzkumu - případové studie 2-3 dětí s narušenou komunikační schopností za užití metod analýzy, syntézy, rozhovoru. Cílem praktické části je tedy zodpovědět otázku, zda může logopedická intervence v rámci působení v mateřské škole mít pozitivní dopad na vývoj výslovnosti dětí se specifickými potřebami. |
References |
SOVÁK, M. Logopedie předškolního věku. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1986. ISBN 14-484-86.
VÁGNEROVÁ, M. Vývojová psychologie; Dětství, dospělost, stáří. Praha: Portál s.r.o., 2000. ISBN 80-86022-21-8. LECHTA,V. a kol. Diagnostika narušené komunikační schopnosti, Praha: Portál sr.o., 2003. ISBN 80-7178-801-5. ŠKODOVÁ, E., Jedlička, I. a kol. Klinická logopedie. 1. vydání. Praha: Portál s.r.o., 2003. ISBN 80-7178-546-6. LECHTA, V. Logopedické repetitorium. 1. vydání. Bratislava: Slovenské pedagogické nakladatelství, 1990. ISBN 80-08-00447-9. KREJČÍŘOVÁ, D. Vývojová psychologie. 2. vydání. Praha: Grada Publishing a.s., 2006. ISBN 8024712849. KLENKOVÁ, J. Logopedie. 2. vydání. Praha: Grada Publishing a.s., 2006. ISBN 8024711109. VALIŠOVÁ, A., KASÍKOVÁ, H. Pedagogika pro učitele. 2. vydání. Praha: Grada Publishing a.s., 2010. ISBN 978-80-247-3357-9. ŠTĚPÁN, J., PETRÁŠ, P. Logopedie v praxi. Praha: Septima, 1995. ISBN 80-85801-61-2. LEJSKA, M. Poruchy verbální komunikace a foniatrie. Brno: Paido, 2003. ISBN 80-7315-038-7. KLENKOVÁ, J. Logopedie. Praha: Grada, 2006. ISBN 978-80-247-1110-2. |