Příspěvěk k validizaci metody CAS2
Thesis title in Czech: | Příspěvěk k validizaci metody CAS2 |
---|---|
Thesis title in English: | Validity study of the assessment method CAS2 |
Key words: | kognitivní procesy|inteligence|teorie PASS|CAS2|Cognitive Assessment System II|ADHD |
English key words: | cognitive processes|intelligence|PASS theory|CAS2|Cognitive Assessment System II|ADHD |
Academic year of topic announcement: | 2018/2019 |
Thesis type: | diploma thesis |
Thesis language: | čeština |
Department: | Department of Psychology (21-KPS) |
Supervisor: | doc. PhDr. Ilona Gillernová, CSc. |
Author: | hidden - assigned and confirmed by the Study Dept. |
Date of registration: | 10.01.2019 |
Date of assignment: | 10.01.2019 |
Administrator's approval: | not processed yet |
Confirmed by Study dept. on: | 06.02.2019 |
Date and time of defence: | 13.09.2022 00:00 |
Date of electronic submission: | 25.07.2022 |
Date of proceeded defence: | 13.09.2022 |
Submitted/finalized: | committed by student and finalized |
Opponents: | Mgr. et Mgr. Filip Děchtěrenko, Ph.D. |
Guidelines |
V rámci lokalizace metody CAS2 (Cognitive Assessment System) byl reprezentativní vzorek české populace žáků ZŠ a SŠ diagnostikován touto testovou baterií. Diplomová práce se bude zabývat profilem výsledků testu CAS2 u populace s diagnostikou ADHD. Teoretická část nabídne krátké uvedení do problematiky měření inteligence jakožto psychologického konstruktu především ve vztahu k diagnóze ADHD. Stručně představí tuto diagnózu, především se zřetelem na vztah mezi symptomy ADHD a výsledky diagnostiky kognitivních schopností.
Empirická část bude věnována kvantitativnímu výzkumu zaměřenému na sledování profilů výsledků testu CAS2 u žáků s diagnózou ADHD. Výzkumný vzorek bude obsahovat žáky základních škol s diagnózou ADHD. Cílem práce bude sledovat specifický profil dětí s těmito speciálními vzdělávacími potřebami, resp. odlišnosti této skupiny od běžné populace. |
References |
BRODY, N. Intelligence. Cambridge: Academic Press, 199
GOLDSTEIN, S., & NAGRIELI, J. A. (2015). Using the CAS2 in the Comprehensive Assessment of ADHD. The ADHD Report, 23(7), 8-10,14. MACKANZIE, G. B., & WONDERS, E. (2016). Rethinking Intelligence Quotient Exclusion Criteria Practices in the Study of Attention Deficit Hyperactivity Disorder. Frontiers in psychology, 7, 794. doi:10.3389/fpsyg.2016.00794. NAGLIERI, J. A., & OTERO, T. M. (2017). Essentials of CAS2 Assessment. New Jersey: John Wiley & Sons. PLHÁKOVÁ, A. Přístupy ke studiu inteligence. Olomouc: Univerzita Palackého, 1999. RUISEL, Imrich. Základy psychologie inteligence. Praha: Portál, 2000. SCHUCK., S. E., & CRINELLA, F. M. (2005). Why Children with ADHD Do Not Have Low IQs. Journal of Learning Disabilities, 38(3), 262–280. |