Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
Příspěvěk k validizaci metody CAS2
Thesis title in Czech: Příspěvěk k validizaci metody CAS2
Thesis title in English: Validity study of the assessment method CAS2
Key words: kognitivní procesy|inteligence|teorie PASS|CAS2|Cognitive Assessment System II|ADHD
English key words: cognitive processes|intelligence|PASS theory|CAS2|Cognitive Assessment System II|ADHD
Academic year of topic announcement: 2018/2019
Thesis type: diploma thesis
Thesis language: čeština
Department: Department of Psychology (21-KPS)
Supervisor: doc. PhDr. Ilona Gillernová, CSc.
Author: hidden - assigned and confirmed by the Study Dept.
Date of registration: 10.01.2019
Date of assignment: 10.01.2019
Administrator's approval: not processed yet
Confirmed by Study dept. on: 06.02.2019
Date and time of defence: 13.09.2022 00:00
Date of electronic submission:25.07.2022
Date of proceeded defence: 13.09.2022
Submitted/finalized: committed by student and finalized
Opponents: Mgr. et Mgr. Filip Děchtěrenko, Ph.D.
 
 
 
Guidelines
V rámci lokalizace metody CAS2 (Cognitive Assessment System) byl reprezentativní vzorek české populace žáků ZŠ a SŠ diagnostikován touto testovou baterií. Diplomová práce se bude zabývat profilem výsledků testu CAS2 u populace s diagnostikou ADHD. Teoretická část nabídne krátké uvedení do problematiky měření inteligence jakožto psychologického konstruktu především ve vztahu k diagnóze ADHD. Stručně představí tuto diagnózu, především se zřetelem na vztah mezi symptomy ADHD a výsledky diagnostiky kognitivních schopností.
Empirická část bude věnována kvantitativnímu výzkumu zaměřenému na sledování profilů výsledků testu CAS2 u žáků s diagnózou ADHD. Výzkumný vzorek bude obsahovat žáky základních škol s diagnózou ADHD.
Cílem práce bude sledovat specifický profil dětí s těmito speciálními vzdělávacími potřebami, resp. odlišnosti této skupiny od běžné populace.
References
BRODY, N. Intelligence. Cambridge: Academic Press, 199

GOLDSTEIN, S., & NAGRIELI, J. A. (2015). Using the CAS2 in the Comprehensive Assessment of ADHD. The ADHD Report, 23(7), 8-10,14.

MACKANZIE, G. B., & WONDERS, E. (2016). Rethinking Intelligence Quotient Exclusion Criteria Practices in the Study of Attention Deficit Hyperactivity Disorder. Frontiers in psychology, 7, 794. doi:10.3389/fpsyg.2016.00794.

NAGLIERI, J. A., & OTERO, T. M. (2017). Essentials of CAS2 Assessment. New Jersey: John Wiley & Sons.

PLHÁKOVÁ, A. Přístupy ke studiu inteligence. Olomouc: Univerzita Palackého, 1999.

RUISEL, Imrich. Základy psychologie inteligence. Praha: Portál, 2000.

SCHUCK., S. E., & CRINELLA, F. M. (2005). Why Children with ADHD Do Not Have Low IQs. Journal of Learning Disabilities, 38(3), 262–280.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html