Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
Stigmatizace romských žáků na základních školách v Rokycanech a její vliv na další život jedince
Thesis title in Czech: Stigmatizace romských žáků na základních školách v Rokycanech a její vliv na další život jedince
Thesis title in English: Stigmatization of Roma Children at Primary Schools in Rokycany and its Impact on the Individual
Key words: Stigmatizace|Romové|Romské děti|Vzdělávání Romů|Stigmatizace romských žáků|Romská minorita
English key words: Stigmatization|Roma people|Roma children|Education of Roma children|Stigmatization of Roma children|Roma minority
Academic year of topic announcement: 2018/2019
Thesis type: Bachelor's thesis
Thesis language: čeština
Department: Department of Education (21-KPED)
Supervisor: Mgr. Tereza Komárková, Ph.D.
Author: hidden - assigned and confirmed by the Study Dept.
Date of registration: 20.12.2018
Date of assignment: 20.12.2018
Administrator's approval: not processed yet
Confirmed by Study dept. on: 30.04.2019
Date and time of defence: 17.06.2019 10:00
Date of electronic submission:07.05.2019
Date of proceeded defence: 17.06.2019
Submitted/finalized: committed by student and finalized
Opponents: doc. PhDr. Jaroslav Koťa
 
 
 
Guidelines
Bakalářská práce se zabývá stigmatizací romských žáků na základních školách v Rokycanech. Teoretická část práce je věnována definici stigmatizace, stigmatizaci romské minority v Čechách, vzdělávání Romů a individuálnímu přístupu k žákovi. Praktická, empirická část je věnována retrospektivním rozhovorům, v nichž mladiství Romové a Romky (od 15 let a výše) popisují jejich případnou zkušenost se stigmatizací na základní škole a potenciální vliv stigmatizace na jejich další život.
References
BECKER, Howard S. Outsiders: Studies In The Sociology Of Deviance. New York: Free Press, 1997. ISBN 978-0684836355.
BITTNEROVÁ, Dana, David DOUBEK a Markéta LEVÍNSKÁ. Funkce kulturních modelů ve vzdělávání. Praha: Fakulta humanitních studií Univerzity Karlovy, 2011. ISBN 978-80-87398-18-0.
DYTRTOVÁ, Radmila a Marie KRHUTOVÁ. Učitel: příprava na profesi. Praha: Grada, 2009. ISBN 978-80-247-2863-6.
FONTANA, David. Psychologie ve školní praxi: příručka pro učitele. Vyd. 4. Přeložil Karel BALCAR. Praha: Portál, 2014. ISBN 978-80-262-0741-2.
GOFFMAN, Erving. Stigma: poznámky k problému zvládání narušené identity. Praha: Sociologické nakladatelství, 2003. Most (Sociologické nakladatelství). ISBN 80-86429-21-0.
HIRT, Tomáš a Marek JAKOUBEK, ed. "Romové" v osidlech sociálního vyloučení. Plzeň: Vydavatelství a nakladatelství Aleš Čeněk, 2006. ISBN 8086898768.
JAKOUBEK, Marek a Tomáš HIRT, ed. Romové: kulturologické etudy: (etnopolitika, příbuzenství a sociální organizace). Plzeň: Vydavatelství a nakladatelství Aleš Čeněk, 2004. ISBN 808647383x.
JEDLIČKA, R. et al. Poruchy socializace u dětí a mládeže. Praha: Grada, 2015. ISBN: 978-80-247-5447-5.
KOPECKÁ-KASHPUROVA, L., ZYKA, E. The Formation of Stereotypes of Immigrants. In Etnické komunity: Kontinuita kulturní reprodukce. 1. vyd. Praha: Fakulta humanitních studií Univerzity Karlovy v Praze, 2012. ISBN 978-80–87398-29-6.
KOŤA, Jaroslav, Dobromila TRPIŠOVSKÁ a Marie VACÍNOVÁ. Sociální psychologie: vybrané kapitoly. Vyd. 2., rozš. a přeprac. Praha: Univerzita Jana Amose Komenského Praha, 2013. ISBN 9788074520297.
KRYKORKOVÁ, Hana a Růžena VÁŇOVÁ. Učitel v současné škole. Praha: Filozofická fakulta Univerzity Karlovy v Praze, 2010. ISBN 978-80-7308-301-4.
NAVRÁTIL, Pavel. Romové v české společnosti: jak se nám spolu žije a jaké má naše soužití vyhlídky. Praha: Portál, 2003. ISBN 80-7178-741-8.
NAVRÁTIL, Stanislav a Jan MATTIOLI. Systémový přístup ke zvýšení úspěšnosti romských žáků v učení a jeho experimentální ověřování: (závěrečný výstup řešení grantového projektu GA ČR č. 406/00/0050). Brno: Paido, 2002. Edice pedagogické literatury. ISBN 80-7315-031-x.
NOVÁK, Tomáš. Mnohem menší dareba, než jste čekali. Praha: Grada, 2014. Psychologie pro každého. ISBN 978-80-247-5069-9.
PRŮCHA, Jan. Učitel: současné poznatky o profesi. Praha: Portál, 2002. Pedagogická praxe. ISBN 80-7178-621-7.
PUGNEROVÁ, Michaela a Jana KVINTOVÁ. Přehled poruch psychického vývoje. Praha: Grada, 2016. Psyché (Grada). ISBN 978-80-247-5452-9.
SOCIOKLUB. Romové: bydlení, soužití. Praha: Socioklub, 2000. Sešity pro sociální politiku (Socioklub). ISBN 80-902260-8-6b.
ŠOTOLOVÁ, Eva. Vzdělávání Romů. Vyd. 4., V nakl. Karolinum 2., rozš. a upr. Praha: Karolinum, 2011. ISBN 9788024619095.
ŠVAŘÍČEK, Roman a Klára ŠEĎOVÁ. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Praha: Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-313-0.
WEINEROVÁ, Renata. Romové a stereotypy: výzkum stereotypizace Romů v Ústeckém kraji. Praha: Karolinum, 2014. ISBN 978-80-246-2632-1.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html