Psychohygiena profesionální chůvy
Thesis title in Czech: | Psychohygiena profesionální chůvy |
---|---|
Thesis title in English: | Psychic hygiene of professional nanny |
Key words: | Možnosti a význam psychohygieny|stres|chůva|profesionalizace|kompetence|současná rodina |
English key words: | Possibilities and Importance of Psychohygiene|Stress|Nanny|Professionalisation|Competencies|Contemporary Family |
Academic year of topic announcement: | 2018/2019 |
Thesis type: | diploma thesis |
Thesis language: | čeština |
Department: | Department of Education (21-KPED) |
Supervisor: | PhDr. Daniela Sedláčková, Ph.D. |
Author: | hidden - assigned and confirmed by the Study Dept. |
Date of registration: | 20.12.2018 |
Date of assignment: | 20.12.2018 |
Administrator's approval: | not processed yet |
Confirmed by Study dept. on: | 15.05.2019 |
Date and time of defence: | 09.09.2021 10:00 |
Date of electronic submission: | 10.07.2021 |
Date of proceeded defence: | 09.09.2021 |
Submitted/finalized: | committed by student and finalized |
Opponents: | PaedDr. Eva Valášková Vincejová, Ph.D. |
Guidelines |
I. TEORETICKÁ ČÁST
1. Vymezení základních pojmů 1.1 profesionální chůva 1.2 psychohygiena 2. Profesionální chůva 2.1 Chůva jako profesionální (externí) člen rodiny 2.2 Kompetence chůvy v rodině 2.3 Důvody rodin využívající služeb chůvy 2.4 Působení chůvy v problémem zatížených rodinách 3. Současná rodina 3.1 Typy rodin 3.2 Výchovné styly 4. Specifika psychohygieny profesionální chůvy 4.1 Životní styl profesionální chůvy 4.2 Základní přístupy ke zvládání stresu 4.3 Metody relaxace 5. Asociace pro chůvy 5.1 Cíle asociací 5.2 Podpora a rozvoj profesionálních chův 5.3 Právní úprava pro podnikání chůvy v oblasti péče o dítě 5.4 Etický kodex chůvy II. EMPIRICKÁ ČÁST 1. Vymezení výzkumného problému 2. Cíle výzkumu 3. Formulace hypotéz 4. Charakteristika výzkumného vzorku (6 - 10 profesionálních chův a rozhovory s nimi) 5. Metody sběru dat (kvalitativní výzkum, polostrukturované rozhovory) 6. Interpretace dat a jejich diskuze 7. Závěr 8. Seznam literatury |
References |
ALDORT, Naomi. Vychováváme děti a rosteme s nimi. Praha: Práh, 2010. ISBN 978-80-7252-287-3.
BIDDULPH, Steve. Proč jsou šťastné děti šťastné. Praha: Portál, 1997. Rádci pro rodiče a vychovatele. ISBN 80-7178-155-x. BENNETT, Bija. Emoční jóga: jak tělo může uzdravit mysl. Praha: DharmaGaia, 2015. ISBN 978-80-7436-052-7. DROTÁROVÁ, Eva a Lucia DROTÁROVÁ. Relaxační metody: jak zvládat stres. Praha: Epocha, 2003. ISBN 80-86328-12-0. HELUS, Zdeněk. Sociální psychologie pro pedagogy. Praha: Grada, 2007. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-1168-3. JANKOVSKÝ, Jiří. Etika pro pomáhající profese. Praha: Triton, 2003. ISBN 80-7254-329-6 PELCOVÁ, Naděžda. Vzorce lidství: filosofické základy pedagogické antropologie. Praha: Portál, 2010. ISBN 978-80-7367-756-5. PRAŠKO, Ján a Hana PRAŠKOVÁ. Asertivitou proti stresu. 2., přeprac. a dopl. vyd. Praha: Grada, 2007. Psychologie pro každého. ISBN 978-80-247-1697-8. VÁGNEROVÁ, Marie. Psychopatologie pro pomáhající profese / Marie Vágnerová. Vyd. 3., rozš. a přeprac. Praha: Portál, 2004. ISBN 80-7178-802-3. PRECHT, Anke. Na vnitřní vlně: jak neztratit mentální energii. Praha: Portál, 2018. ISBN 978-80-262-1389-5. STROUHAL, Martin. Teorie výchovy: k vybraným problémům a perspektivám jedné pedagogické disciplíny. Praha: Grada, 2013. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-4212-0. a další. |