Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
Nábor a výběr příslušníků generace Y
Thesis title in Czech: Nábor a výběr příslušníků generace Y
Thesis title in English: Recruitment of Members of Generation Y
Key words: generace Y|mileniálové|rovnováha mezi pracovním a osobním životem|trh práce|alternativní pracovní úvazky|motivace|personální činnosti|personální marketing|employer branding|sociální sítě
English key words: generation Y|millennials|work-life balance|labor market|alternative employment|motivation|personnel activities|personal marketing|employer branding|social networks
Academic year of topic announcement: 2018/2019
Thesis type: diploma thesis
Thesis language: čeština
Department: Department of Adult Education and Personnel Management (21-KANPR)
Supervisor: PhDr. Olga Běhounková, Ph.D.
Author: hidden - assigned and confirmed by the Study Dept.
Date of registration: 06.12.2018
Date of assignment: 06.12.2018
Administrator's approval: not processed yet
Confirmed by Study dept. on: 11.12.2018
Date and time of defence: 13.06.2019 10:30
Date of electronic submission:10.05.2019
Date of proceeded defence: 13.06.2019
Submitted/finalized: committed by student and finalized
Opponents: PhDr. Michal Šerák, Ph.D.
 
 
 
Guidelines
V současné době jsou proměny pracovního trhu intenzivně spojovány s nastupujícími generacemi nových pracovníků, zejména z generace Y, jejichž očekávání a nároky na pracovní pozice v organizacích stoupají úměrně tomu, jak sílí ekonomika a s ní spojené platové či mzdové ohodnocení, možnost kariérního rozvoje a zejména požadavek na smysluplnost práce. Cílem diplomové práce bude postihnout aktuální proměny na trhu práce s orientací na trendy v náboru a výběru pracovníků – zástupců generace Y. Charakterizována bude aktuální situace na trhu práce v České republice, včetně vymezení charakteristik pracovníků podle jednotlivých generací, a také současné trendy v náboru a výběru pracovníků, v personálním marketingu, sociálních sítích a v oblasti budování značky zaměstnavatele. Kvantitativní empirické šetření bude zaměřeno na analýzu metod náboru a výběru příslušníků generace Y v mezinárodní pivovarské společnosti. Sběr dat bude probíhat elektronicky distribuovaným dotazníkem. Výzkumný vzorek bude obsahovat přibližně 150 respondentů různých národností s různým pracovním zařazením ve společnosti Anheuser-Busch InBev Czech, s. r. o.

Struktura:
1 Současné proměny trhu práce
1.1 Aktuální trendy na trhu práce
1.2 Alternativní pracovní úvazky
2 Generace Y a pracovní trh
2.1 Charakteristika generací na trhu práce
2.2 Specifika generace Y na trhu práce
2.3 Motivátory generace Y dle mezinárodních výzkumů
3 Současné trendy v náboru a výběru pracovníků
3.1 Metody náboru a výběru pracovníků a personální marketing
3.2 Sociální sítě
3.3 Koncepce značky zaměstnavatele
3.4 Work-life balance a smysluplnost práce
3.5 Spolupráce organizací se školami
4 Empirické šetření – Analýza metod náboru a výběru příslušníků generace Y v mezinárodní pivovarské společnosti
References
ARMSTRONG, Michael a Stephen TAYLOR. Řízení lidských zdrojů: moderní pojetí a postupy. Praha: Grada, 2015. ISBN 978-80-247-5258-7.

BARROW, Simon a Richard MOSLEY. The Employer Brand: Bringing the Best of Brand Management to People at Work. Chichester: John Wiley & Sons Ltd, 2010. ISBN 978-0-470-01273-4.

BRANHAM, Leigh. 7 skrytých důvodů, proč zaměstnanci odcházejí z firem. Jak rozpoznat jemné signály a jednat, dokud není příliš pozdě. Praha: Grada Publishing, 2009. ISBN 978-80-247-2903-9.

HÁŠA, Stanislav. Co je nového v managementu. Praha: Nová beseda, 2016. ISBN 978-80-906089-9-3.

HORVÁTHOVÁ, Petra, Jiří BLÁHA a Andrea ČOPÍKOVÁ. Řízení lidských zdrojů. Nové trendy. Praha: Management Press, 2016. ISBN 978-80-7261-430-1.

KEŘKOVSKÝ, Miloslav. Ekonomie pro strategické řízení. Teorie pro praxi. Praha: C. H. Beck, 2004. ISBN 80-7179-885-1.

KOCIANOVÁ, Renata. Personální činnosti a metody personální práce. Praha: Grada, 2010. ISBN 978-80-247-2497-3.

KOCIANOVÁ, Renata. Personální řízení: Východiska a vývoj. Praha: Grada Publishing, 2012. ISBN 978-80-247-3269-5.

KOUBEK, Josef. Řízení lidských zdrojů. Základy moderní personalistiky. Praha: Management Press, 2007. ISBN 978-80-7261-168-3.

MAZOUCH, Petr a Jakub FISCHER. Lidský kapitál – měření, souvislosti, prognózy. Praha: C. H. Beck, 2011. ISBN 978-80-7400-380-6.

MEYER, Erin. The Culture Map: Decoding how people think, lead, and get things done across cultures. New York: Public Affairs, 2016. ISBN 978-1-61039-671-4.

MONTES, Javier. Millennial Workforce: Cracking the Code to Generation Y in Your Company. Morrisville: Lulu Publishing Services, 2017. ISBN 978-1-4834-6114-4.

ROBERTSON, Marc. Working with Millennials: Using emotional intelligence and strategic compassion to motivate the next generation of leaders. Santa Barbara: Praeger, 2016. ISBN 978-1-4408-4412-6.

SWANN, Andy. The human workplace. London: Kogan Page, 2017. ISBN 978-0-7494-8122-3.

TARIQUE, Ibraiz, Dennis R. BRISCOE a Randall S. SCHULER. International human resource management: Policies and practices for multinational enterprises. New York: Routledge, 2015. ISBN 978-0-415-71052-7.

WAGNEROVÁ, Irena. Psychologie práce a organizace: nové poznatky. Praha: Grada, 2011. ISBN 978-80-247-3701-0.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html