Fluency markers in the speech of advanced learners of English before and after a study stay in an English-speaking country
Thesis title in Czech: | Indikátory plynulosti v řeči pokročilých studentů angličtiny před a po studijním pobytu v anglicky mluvící zemi |
---|---|
Thesis title in English: | Fluency markers in the speech of advanced learners of English before and after a study stay in an English-speaking country |
Key words: | žákovský jazyk|plynulost|studijní pobyt|opakování se|falešné začátky|opravy vlastní řeči |
English key words: | learner language|fluency|study abroad|repeats|false starts|self-corrections |
Academic year of topic announcement: | 2018/2019 |
Thesis type: | Bachelor's thesis |
Thesis language: | angličtina |
Department: | Department of the English Language and ELT Methodology (21-UAJD) |
Supervisor: | PhDr. Tomáš Gráf, Ph.D. |
Author: | hidden - assigned and confirmed by the Study Dept. |
Date of registration: | 26.11.2018 |
Date of assignment: | 26.11.2018 |
Administrator's approval: | not processed yet |
Confirmed by Study dept. on: | 05.12.2018 |
Date and time of defence: | 18.06.2020 00:00 |
Date of electronic submission: | 25.05.2020 |
Date of proceeded defence: | 18.06.2020 |
Submitted/finalized: | committed by student and finalized |
Opponents: | doc. Luca Cilibrasi, Ph.D. |
Guidelines |
Cílem této bakalářské práce je zanalyzovat plynulost řeči sedmi pokročilých žáků angličtiny před a po studijním pobytu v anglicky mluvící zemi. Za předpokladu, že plynulost je komplexní jev, který je možné zkoumat z několika aspektů, jako například časovost nebo rysy otálení, se tato práce zaměřuje na tři konkrétní indikátory plynulosti: opakování se, opravu vlastní řeči a falešné začátky. Teoretická část pojednává o plynulosti, indikátorech plynulosti a vlivu studijních pobytů na jazykové zlepšení. Praktická část práce je založena na analýze a komparaci transkripcí spontánní řeči pokročilých studentů angličtiny před a po studijním pobytu za použití metod korpusové lingvistiky. Tato práce je psána v anglickém jazyce. |
References |
Brand, Christiane & Sandra Götz (2011) “Fluency versus accuracy in advanced spoken learner language: A multi-method approach”. International Journal of Corpus Linguistics 16(2): 255-275. Götz, Sandra. (2013). Fluency in Native and Nonnative English Speech. Studies in Corpus Linguistics, 53. Amsterdam: John Benjamins Publishing. Howard Maclay & Charles E. Osgood. (1959). Hesitation Phenomena in Spontaneous English Speech. In WORD 15(1): 19-44. Magnan, S. S. and Back, M. (2007), Social Interaction and Linguistic Gain During Study Abroad. In Foreign Language Annals 40: 43-61. Levelt, W. J. M. (1983). Monitoring and self-repair in speech. In Cognition 14: 41-104. Tree, Jean E. Fox. (1995) The Effects of False Starts and Repetitions on the Processing of Subsequent Words in Spontaneous Speech. In Journal of Memory and Language 34(6): 709-738. |