Edukační proces žáků se zrakovým postižením s akcentem na sociální dovednosti a zájmovou činnost
Thesis title in Czech: | Edukační proces žáků se zrakovým postižením s akcentem na sociální dovednosti a zájmovou činnost |
---|---|
Thesis title in English: | The educational process of pupils with visual impaitment with an accent on the social skills and leisure activity |
Key words: | edukace|zrakové postižení|žák se zrakovým postižením|talent|sociální dovednost|zájmová činnost |
English key words: | education|visual impairment|pupil with visual impairment|talent|social skill|leisure activity |
Academic year of topic announcement: | 2018/2019 |
Thesis type: | Bachelor's thesis |
Thesis language: | čeština |
Department: | Department of Education (21-KPED) |
Supervisor: | Mgr. Tereza Komárková, Ph.D. |
Author: | hidden - assigned and confirmed by the Study Dept. |
Date of registration: | 20.11.2018 |
Date of assignment: | 20.11.2018 |
Administrator's approval: | not processed yet |
Confirmed by Study dept. on: | 01.02.2019 |
Date and time of defence: | 17.06.2019 10:00 |
Date of electronic submission: | 09.05.2019 |
Date of proceeded defence: | 17.06.2019 |
Submitted/finalized: | committed by student and finalized |
Opponents: | Mgr. Daniela Nováková, DiS., Ph.D. |
Guidelines |
Bakalářská práce se zabývá edukačním procesem žáků se zrakovým postižením s akcentem na sociální dovednosti a zájmovou činnost. Cílem práce je zjistit míru zajištění zájmových činností pro žáky se zrakovým postižením a poukázat na rozvoj talentu u žáků se zrakovým postižením ve školní i mimoškolní sféře vzdělávání. Práce je rozdělena na dvě části, a to část teoretickou a část praktickou. Teoretická část uvádí čtenáře do problematiky zrakového postižení, vymezuje základní terminologii, seznamuje s podmínky edukačního procesu žáka se zrakovým postižením. Teoretická část také informuje o důležitosti sociálních dovedností a rozvoje talentu u žáků se zrakovým postižením. Poslední kapitola této části se věnuje zájmovým činnostem. Praktická část je zpracována formou kvantitativního dotazování a doplněna o zúčastněné pozorování a rozhovory s pedagogickými pracovníky a žáky se zrakovým postižením především ze Školy Jaroslava Ježka (MŠ, ZŠ, PŠ a ZUŠ Jaroslava Ježka, Praha 1). |
References |
FOŘTÍKOVÁ, Jitka. Talent a nadání: jejich rozvoj ve volném čase. Aktualiz. vyd. Praha: Národní institut dětí a mládeže, 2009, 91 s. ISBN 978-80-86784-75-5.
GRECMANOVÁ, Helena, Eva URBANOVSKÁ a Drahomíra HOLOUŠOVÁ. Obecná pedagogika I. Olomouc: Hanex, 1998. ISBN 80-85783-20-7. KEBLOVÁ, Alena. Integrované vzdělávání dětí se zrakovým postižením. 2. uprav. vyd. Praha: Septima, 1998. ISBN 80-7216-051-6. MÜLLER, Oldřich. Dítě se speciálními vzdělávacími potřebami v běžné škole. Olomouc: Univerzita Palackého, 2001, 289 s. ISBN 80-244-0231-9. SLOWÍK, Josef. Komunikace s lidmi s postižením. Praha: Portál, 2010, 155 s. ISBN 978-80-7367-691-9. VALIŠOVÁ, Alena, Hana KASÍKOVÁ a Miroslav BUREŠ. Pedagogika pro učitele. 2., rozš. a aktualiz. vyd. Praha: Grada, 2011, 456 s. Pedagogika. ISBN 978-80-247-3357-9. |