Edukace žáků v základní škole při dětské léčebně
Thesis title in Czech: | Edukace žáků v základní škole při dětské léčebně |
---|---|
Thesis title in English: | Education of pupils at elementary school at the children's sanatorium |
Key words: | edukace|žák se speciálními vzdělávacími potřebami|škola při dětské léčebně|škola v hlavním vzdělávacím proudu|kompetence pedagoga |
English key words: | education|child with special educational needs|school at the children's sanatorium|elementary school|pedagogue competence |
Academic year of topic announcement: | 2018/2019 |
Thesis type: | Bachelor's thesis |
Thesis language: | čeština |
Department: | Department of Education (21-KPED) |
Supervisor: | Mgr. Jana Burianová, Ph.D. |
Author: | hidden - assigned and confirmed by the Study Dept. |
Date of registration: | 19.11.2018 |
Date of assignment: | 19.11.2018 |
Administrator's approval: | not processed yet |
Confirmed by Study dept. on: | 07.01.2019 |
Date and time of defence: | 17.06.2019 10:00 |
Date of electronic submission: | 06.05.2019 |
Date of proceeded defence: | 17.06.2019 |
Submitted/finalized: | committed by student and finalized |
Opponents: | PhDr. Mgr. Ivana Tvrzová |
Guidelines |
Tato bakalářská práce má za cíl popsat specifika edukace v základní škole při dětské léčebně konkrétně v Luhačovicích a následně komparovat s podobou edukace v běžné základní škole. Jedná se o teoreticko-empirickou práci. V teoretické části se popisuje škola při zdravotnickém zařízení, její charakteristika, historie a denní režim. Další část práce se zaměřuje již na konkrétní pracoviště, jedná se o Základní školu při dětské léčebně v Luhačovicích. V praktické části byla použita metoda pozorování výuky v této škole v komparaci s výukou v Základní škole v Luhačovicích. U pedagogů působících v Základní škole při dětské léčebně v Luhačovicích bylo provedeno dotazníkové šetření. Cílem této práce je ukázat jakou roli má pedagog v komplexní péči o hospitalizované dítě, která by neměla být nikdy a nikým podceňována. |
References |
AUGER, Marie-Thérèse a Christiane BOUCHARLET. Učitel a problémový žák: strategie pro řešení problémů s kázní a učením. Praha: Portál (vydavatelství), 2005. ISBN 80-7178-907-0.
EGER, Ludvík a Dana EGEROVÁ. Základy metodologie výzkumu. 2. přepracované a rozšířené vydání. V Plzni: Západočeská univerzita, 2017. ISBN 978-80-261-0735-4. GAVORA, Peter. Výzkumné metody v pedagogice: Příručka pro studenty, učitele a výzkumné pracovníky. Brno: Paido, 1996. ISBN 80-85931-15-X. GUTVIRTH, Jaroslav. Základy dětského lékařství pro speciální pedagogy. 2. vyd. Praha: SPN - pedagogické nakladatelství, 1984. ISBN (váz.). MAREŠ, Jiří a Jan ŽOFKA. Školy při nemocnicích a dalších zdravotnických zařízeních. Česko-slovenská pediatrie: časopis České a Slovenské pediatrické společnosti. Praha: Práce, 2016, 71(2), 59-67. ISSN 0069-2328. MATĚJČEK, Zdeněk. Co děti nejvíc potřebují. Vyd. 4. Praha: Portál (vydavatelství), 2007. ISBN 978-80-7367-272-0. OLCHAVA, Petr. Zdravé a nemocné dítě: od početí do puberty. 2., aktualiz. a dopl. vyd. Praha: Grada Publishing, 2007. ISBN 978-80-247-1847-7. SKALKOVÁ-PROCHÁZKOVÁ, Jarmila. K základům vyučovacího procesu. 3. vyd. Praha: SPN - pedagogické nakladatelství, 1965. ŠMARDOVÁ, Hana. Vzdělávání při nemoci. Učitelské noviny: týdeník pro učitele a přátele školy. Praha: Josef Král 1883-, 2009, 112(25), 7. ISSN 0139-5718. STARÁ, Jana. Slovní hodnocení na 1. stupni ZŠ. Praha: Raabe, c2006. ISBN 80-86307-28-X. |