Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
Příprava na přijímací zkoušky na víceletá gymnázia
Thesis title in Czech: Příprava na přijímací zkoušky na víceletá gymnázia
Thesis title in English: Preparation for admission examinations for grammar schools. View of parents and children.
Key words: přijímací zkoušky|víceletá gymnázia|osmiletá gymnázia|prožívání|příprava|pohled rodičů|pohled dětí|role rodičů
English key words: admissions exam|multi-year gymnázium (academic secondary school)|eight-year gymnázium (academic secondary school)|personal experience|preparations|parents´ view|children´s view|parents´role
Academic year of topic announcement: 2018/2019
Thesis type: diploma thesis
Thesis language: čeština
Department: Department of Education (21-KPED)
Supervisor: Mgr. Tereza Komárková, Ph.D.
Author: hidden - assigned and confirmed by the Study Dept.
Date of registration: 19.11.2018
Date of assignment: 19.11.2018
Administrator's approval: not processed yet
Confirmed by Study dept. on: 01.02.2019
Date and time of defence: 17.06.2020 09:00
Date of electronic submission:17.05.2020
Date of proceeded defence: 17.06.2020
Submitted/finalized: committed by student and finalized
Opponents: doc. PhDr. Hana Kasíková, CSc.
 
 
 
Guidelines
Existence víceletých gymnázií rozděluje českou veřejnost na zastánce víceletých gymnázií a odpůrce. S nutností rozhodnout, zdali dítě bude, či nebude podávat přihlášku na víceleté gymnázium, je však konfrontován téměř každý rodič, jehož dítě navštěvuje ZŠ. Pokud se rodina rozhodne, že dítě podá přihlášku, začíná období příprav, které je často provázeno stresem, nejistotami, ztrátou volného času, ale také změnami vztahů ve třídě, obavami ze selhání…
Diplomová práce se bude zabývat právě tímto fenoménem příprav, a to z úhlu pohledu rodin, resp. rodičů a jejich dětí, které se na přijímací zkoušky na víceletá gymnázia připravovaly či připravují. Práce bude zaměřena na prožívání rodin, pojmenovány budou možné strategie příprav a zachyceny rozdíly v prožívání a reflexi tohoto fenoménu rodiči a dětmi. Jako výzkumná metoda bude zvolena interpretativní fenomenologická analýza, případně kombinovaná s případovými studiemi.
Cílem práce bude prozkoumat tento fenomén z pohledu rodin, identifikovat strategie příprav i rozdílnosti v prožívání a reflektování celého fenoménu jednotlivými aktéry.
References
GULOVÁ, Lenka, ŠÍP, Radim (eds.) Výzkumné metody v pedagogické praxi. Praha: Grada, 2013, 248 s. ISBN 978-80-247-4368-4.
HENDL, Jan. Kvalitativní výzkum. Základní metody a aplikace. Praha: Portál, 2005, 408 s. ISBN 80-7367-040-0.
ŘIHÁČEK, Tomáš, ČERMÁK, Ivo, HYTYCH, Roman a kol. Kvalitativní analýza textu: Čtyři přístupy. Brno: Masarykova univerzita, 2013, 190 s., ISBN 978-80-210-6382-2.
SMITH, Jonathan A., FLOWERS, Paul, LARKIN, Michael. Interpretative Phenomenological Analysis. Theory, Method and Research. UK: SAGE Publications, 2005, 232 s., ISBN 9781412908344.
ŠVAŘÍČEK, Roman, ŠEĎOVÁ, Klára a kol. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Praha: Portál, 2007, 384 s. ISBN 978-80-7367-313-0.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html