Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
English coordinative conjunction but
Thesis title in Czech: Anglická koordinační spojka but
Thesis title in English: English coordinative conjunction but
Key words: koordinace|spojka|but|adverzativní význam
English key words: coordination|conjunction|but|adversative sense
Academic year of topic announcement: 2017/2018
Thesis type: Bachelor's thesis
Thesis language: angličtina
Department: Department of the English Language and ELT Methodology (21-UAJD)
Supervisor: PhDr. Gabriela Brůhová, Ph.D.
Author: hidden - assigned and confirmed by the Study Dept.
Date of registration: 26.10.2017
Date of assignment: 26.10.2017
Administrator's approval: not processed yet
Date and time of defence: 05.09.2019 08:30
Date of electronic submission:05.08.2019
Date of proceeded defence: 05.09.2019
Submitted/finalized: committed by student and finalized
Opponents: Mgr. Kateřina Vašků, Ph.D.
 
 
 
Guidelines
Bakalářská práce bude zkoumat anglickou koordinační spojku but. Jedná se o koordinační spojku, která může spojovat nejen věty (John is poor, but he is happy. (Quirk et al. 1985: 935)), ale i různé větné členy (např. přívlastek ve větě He had a demanding but low-paid job in the public service. (Huddleston and Pullum 2002:1311)), a která může vyjadřovat různé odstíny významů, jejichž jádrem je význam odporovací. Kromě čistě adverzativního významu John is poor, but he is happy.) může spojka but vyjadřovat jakési upřesnění nebo opravu (‚repudiation‘) výpovědi v první větě: Jane did not waste her time before the exam, but studied hard every evening (Quirk et al. 1985: 935). Cílem práce bude shromáždit 100 příkladů se spojkou but (excerpovaných z Britského národního korpusu) a provést jejich syntakticko-sémantickou analýzu. U každého příkladu bude určeno, které členy jsou pomocí but spojeny a jaký význam spojka v daném spojení vyjadřuje. Pozornost bude věnována i dalším výrazům (např. rather, also), které se ve spojení s but mohou vyskytnout a které mohou být vodítkem při určení konkrétního významu. Bakalářská práce bude vypracována v anglickém jazyce.
References
Biber, D. et al. (2006) Longman Grammar of Spoken and Written English. London: Longman. Dušková, L. et al. (2006) Mluvnice současné angličtiny na pozadí češtiny. Praha: Academia. Huddleston, R. and Pullum G. K. (2002) Cambridge Grammar of the English Language. Cambridge: Cambridge University Press. Str. 1310 ff Quirk, R. et al. (1985) A Comprehensive Grammar of the English Language. London: Longman.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html