Storytelling jako přesvědčovací technika
Thesis title in Czech: | Storytelling jako přesvědčovací technika |
---|---|
Thesis title in English: | Storytelling as a method of persuasion |
Key words: | storytelling|psychologie přesvědčování|příběhy|marketing|narativní paradigma |
English key words: | storytelling|psychology of persuasion|stories|marketing|narrative paradigm |
Academic year of topic announcement: | 2018/2019 |
Thesis type: | Bachelor's thesis |
Thesis language: | čeština |
Department: | Department of Psychology (21-KPS) |
Supervisor: | Mgr. Ing. Marek Vranka |
Author: | hidden - assigned and confirmed by the Study Dept. |
Date of registration: | 08.11.2018 |
Date of assignment: | 08.11.2018 |
Administrator's approval: | not processed yet |
Confirmed by Study dept. on: | 29.11.2018 |
Date and time of defence: | 09.09.2019 00:00 |
Date of electronic submission: | 24.07.2019 |
Date of proceeded defence: | 09.09.2019 |
Submitted/finalized: | committed by worker on behalf on and finalized |
Opponents: | Mgr. Mojmír Sedláček, Ph.D. |
Guidelines |
Storytelling, tedy vyprávění příběhů, má mnohaletou tradici, jež sahá až do pravěku. V současnosti se však z pouhého vyprávění příběhů stala marketingová strategie a účinná přesvědčovací technika. Bakalářská práce bude mapovat konkrétní případy využití storytellingu a jeho různé podoby. Literárně přehledová část se zaměří na celkové vymezení pojmu storytelling, příčiny jeho účinnosti a jeho využití v psychologii přesvědčování. V empirické části pak bude navržen design výzkumu, který bude zkoumat charakteristické znaky lidí, kteří jsou k storytellingu více senzitivní. Využití těchto poznatků se dá aplikovat do psychologie přesvědčování a propojit tak s literárně přehledovou částí. |
References |
Aaker, D.: Aaker on Branding: 20 Principles that Drive Success. New York: Morgan James Publishing, 2014. Boyd, B.: On the origin of stories: Evolution, Cognition, and Fiction. United States of America: Library of Congress, 2009. Knaflic, C.N.: Storytelling with Data. A Data Visualization Guide for Business Professionals. New Jersey: Wiley, 2015. Neuhauser, P.C.: Corporate Legends 6-Lore: The Power of Storytelling as a Management Tool. Austin: TX PCN Associates, 1993. |