Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
Storytelling jako přesvědčovací technika
Thesis title in Czech: Storytelling jako přesvědčovací technika
Thesis title in English: Storytelling as a method of persuasion
Key words: storytelling|psychologie přesvědčování|příběhy|marketing|narativní paradigma
English key words: storytelling|psychology of persuasion|stories|marketing|narrative paradigm
Academic year of topic announcement: 2018/2019
Thesis type: Bachelor's thesis
Thesis language: čeština
Department: Department of Psychology (21-KPS)
Supervisor: Mgr. Ing. Marek Vranka
Author: hidden - assigned and confirmed by the Study Dept.
Date of registration: 08.11.2018
Date of assignment: 08.11.2018
Administrator's approval: not processed yet
Confirmed by Study dept. on: 29.11.2018
Date and time of defence: 09.09.2019 00:00
Date of electronic submission:24.07.2019
Date of proceeded defence: 09.09.2019
Submitted/finalized: committed by worker on behalf on and finalized
Opponents: Mgr. Mojmír Sedláček, Ph.D.
 
 
 
Guidelines
Storytelling, tedy vyprávění příběhů, má mnohaletou tradici, jež sahá až do pravěku. V současnosti se však z pouhého vyprávění příběhů stala marketingová strategie a účinná přesvědčovací technika. Bakalářská práce bude mapovat konkrétní případy využití storytellingu a jeho různé podoby. Literárně přehledová část se zaměří na celkové vymezení pojmu storytelling, příčiny jeho účinnosti a jeho využití v psychologii přesvědčování.

V empirické části pak bude navržen design výzkumu, který bude zkoumat charakteristické znaky lidí, kteří jsou k storytellingu více senzitivní. Využití těchto poznatků se dá aplikovat do psychologie přesvědčování a propojit tak s literárně přehledovou částí.
References
Aaker, D.: Aaker on Branding: 20 Principles that Drive Success. New York: Morgan James Publishing, 2014.

Boyd, B.: On the origin of stories: Evolution, Cognition, and Fiction. United States of America: Library of Congress, 2009.

Knaflic, C.N.: Storytelling with Data. A Data Visualization Guide for Business Professionals. New Jersey: Wiley, 2015.

Neuhauser, P.C.: Corporate Legends 6-Lore: The Power of Storytelling as a Management Tool. Austin: TX PCN Associates, 1993.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html