Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
Sebepojetí školní úspěšnosti u žáků s poruchou autistického spektra
Thesis title in Czech: Sebepojetí školní úspěšnosti u žáků s poruchou autistického spektra
Thesis title in English: The Academic Self-concept of a Pupils with an Autistic Spectrum Disorder
Key words: porucha autistického spektra|sebepojetí|akademické sebepojetí|školní úspěšnost|self-efficacy
English key words: Autism Spectrum Disorder|self-concept|academic self-concept|school success|self- efficacy
Academic year of topic announcement: 2018/2019
Thesis type: diploma thesis
Thesis language: čeština
Department: Department of Psychology (21-KPS)
Supervisor: PhDr. Eva Šírová, Ph.D.
Author: hidden - assigned and confirmed by the Study Dept.
Date of registration: 31.10.2018
Date of assignment: 31.10.2018
Administrator's approval: not processed yet
Confirmed by Study dept. on: 08.11.2018
Date and time of defence: 27.05.2019 00:00
Date of electronic submission:10.04.2019
Date of proceeded defence: 27.05.2019
Submitted/finalized: committed by student and finalized
Opponents: PhDr. David Čáp, Ph.D.
 
 
 
Guidelines
Téma diplomové práce je zaměřeno na sebepojetí školní úspěšnosti a akademické self-efficacy u dětí s poruchou autistického spektra ve školním prostředí. Vychází z poznatků vývojové, sociální a především pedagogické psychologie a speciální pedagogiky. Těžištěm práce bude tedy sebepojetí školní úspěšnosti dětí s PAS a možnosti rozvoje tohoto konceptu. Téma bude zpracováno na základě zahraniční a tuzemské literatury a současných výzkumů.
Výzkumný projekt si klade za cíl zmapovat sebepojetí školní úspěšnosti dětí s PAS a porovnávat ho s běžnou populací. Pro sběr dat výzkumného projektu bude využita metoda dotazování a semistrukturovaného rozhovoru. Výzkum by měl být užitečný pro školní praxi a podpořit inkluzi dětí s PAS.
References
Bendová, P. (2011). Dítě s narušenou komunikační schopností ve škole. Praha: Grada.
Bendová, P. & Zikl, P. (2011). Dítě s mentálním postižením ve škole. Praha: Grada.
Boyd, B. (2016). Výchova dítěte s Aspergerovým syndromem: 200 nápadů, rad a strategií. Praha: Portál.
Lang, R., Shogren, K. A., Machalicek, W., Rispoli, M., O'Reilly, M., Baker, S., & Regester, A. (2009). Video self-modeling to teach classroom rules to two students with Asperger's. Resarch In Autism Spectrum Disorders, 3(2), 483-488.
Myers, J. M. I., & Grandin, T. (2010). How to teach life skills to kids with autism or Asperger's. Arlington, Tex.: Future Horizons.
Thorová, K. (2016). Poruchy autistického spektra. Praha: Portál.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html