Sebepojetí školní úspěšnosti u žáků s poruchou autistického spektra
Thesis title in Czech: | Sebepojetí školní úspěšnosti u žáků s poruchou autistického spektra |
---|---|
Thesis title in English: | The Academic Self-concept of a Pupils with an Autistic Spectrum Disorder |
Key words: | porucha autistického spektra|sebepojetí|akademické sebepojetí|školní úspěšnost|self-efficacy |
English key words: | Autism Spectrum Disorder|self-concept|academic self-concept|school success|self- efficacy |
Academic year of topic announcement: | 2018/2019 |
Thesis type: | diploma thesis |
Thesis language: | čeština |
Department: | Department of Psychology (21-KPS) |
Supervisor: | PhDr. Eva Šírová, Ph.D. |
Author: | hidden - assigned and confirmed by the Study Dept. |
Date of registration: | 31.10.2018 |
Date of assignment: | 31.10.2018 |
Administrator's approval: | not processed yet |
Confirmed by Study dept. on: | 08.11.2018 |
Date and time of defence: | 27.05.2019 00:00 |
Date of electronic submission: | 10.04.2019 |
Date of proceeded defence: | 27.05.2019 |
Submitted/finalized: | committed by student and finalized |
Opponents: | PhDr. David Čáp, Ph.D. |
Guidelines |
Téma diplomové práce je zaměřeno na sebepojetí školní úspěšnosti a akademické self-efficacy u dětí s poruchou autistického spektra ve školním prostředí. Vychází z poznatků vývojové, sociální a především pedagogické psychologie a speciální pedagogiky. Těžištěm práce bude tedy sebepojetí školní úspěšnosti dětí s PAS a možnosti rozvoje tohoto konceptu. Téma bude zpracováno na základě zahraniční a tuzemské literatury a současných výzkumů. Výzkumný projekt si klade za cíl zmapovat sebepojetí školní úspěšnosti dětí s PAS a porovnávat ho s běžnou populací. Pro sběr dat výzkumného projektu bude využita metoda dotazování a semistrukturovaného rozhovoru. Výzkum by měl být užitečný pro školní praxi a podpořit inkluzi dětí s PAS. |
References |
Bendová, P. (2011). Dítě s narušenou komunikační schopností ve škole. Praha: Grada. Bendová, P. & Zikl, P. (2011). Dítě s mentálním postižením ve škole. Praha: Grada. Boyd, B. (2016). Výchova dítěte s Aspergerovým syndromem: 200 nápadů, rad a strategií. Praha: Portál. Lang, R., Shogren, K. A., Machalicek, W., Rispoli, M., O'Reilly, M., Baker, S., & Regester, A. (2009). Video self-modeling to teach classroom rules to two students with Asperger's. Resarch In Autism Spectrum Disorders, 3(2), 483-488. Myers, J. M. I., & Grandin, T. (2010). How to teach life skills to kids with autism or Asperger's. Arlington, Tex.: Future Horizons. Thorová, K. (2016). Poruchy autistického spektra. Praha: Portál. |