Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
Kyberšikana a chování na sociálních sítích u žáků druhého stupně základních škol
Thesis title in Czech: Kyberšikana a chování na sociálních sítích u žáků druhého stupně základních škol
Thesis title in English: Cyberbullying and behaviour on social networks among pupils of the second grade of elementary schools
Key words: kyberšikana|sociální sítě|Facebook|Instagram|komunikace na internetu|adolescence
English key words: Cyberbullying|Social networking sites|Facebook|Instagram|Internet communication|Adolescence
Academic year of topic announcement: 2018/2019
Thesis type: diploma thesis
Thesis language: čeština
Department: Department of Psychology (21-KPS)
Supervisor: PhDr. Eva Šírová, Ph.D.
Author: hidden - assigned and confirmed by the Study Dept.
Date of registration: 30.10.2018
Date of assignment: 30.10.2018
Administrator's approval: not processed yet
Confirmed by Study dept. on: 02.11.2018
Date and time of defence: 27.05.2019 00:00
Date of electronic submission:23.04.2019
Date of proceeded defence: 27.05.2019
Submitted/finalized: committed by student and finalized
Opponents: PhDr. Václav Mertin
 
 
 
Guidelines
Diplomová práce se bude zabývat fenoménem kyberšikany ve školním prostředí. Konkrétně se autor zaměří na vztah mezi chováním žáků druhého stupně základních škol na sociálních sítích a souvislostí tohoto chování s rizikem být obětí kyberšikany. V práci budou shrnuty současné výzkumné poznatky o kyberšikaně, rizicích spojených s užíváním sociálních sítí a psychologických fenoménech do této problematiky zasahujících. Součástí práce bude smíšený výzkum zaměřený na podrobnou kvalitativní analýzu chování žáků na sociálních sítích, spojený s dotazníkem zjišťujícím zkušenosti dětí s kyberšikanou.

Cílem práce bude zmapovat současnou situaci ohledně kyberšikany na druhém stupni základních škol a zjistit nejčastější vzorce chování dospívajících na sociálních sítích. Vyústěním práce by mělo být doporučení, jaké chování dnešních dětí na sociálních sítích je vhodné podpořit a kterému je naopak vhodné se vyhnout.
References
Černá, A., Dědková, L., Macháčková, H., & Ševčíková, A. (2013). Kyberšikana: průvodce novým fenoménem. Praha: Grada.

Dredge, R., Gleeson, J., & de la Piedad Garcia, X. (2014). Presentation on Facebook and risk of cyberbullying victimisation [Online]. Computers In Human Behavior, 40, 16-22. https://doi.org/10.1016/j.chb.2014.07.035

Gámez-Guadix, M., Gini, G., & Calvete, E. (2015). Full Length Article: Stability of cyberbullying victimization among adolescents [Online]. Computers In Human Behavior, 53, 140-148.https://doi.org/10.1016/j.chb.2015.07.007

Hulanová, L. (2012). Internetová kriminalita páchaná na dětech. Praha: Triton.

Kožíšek, M., & Písecký, V. (2016). Bezpečně n@ internetu: průvodce chováním ve světě online. Praha: Grada Publishing.

Ševčíková, A. (2015). Děti a dospívající online - Vybraná rizika používání internetu. Praha: Grada.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html