Kyberšikana a chování na sociálních sítích u žáků druhého stupně základních škol
Thesis title in Czech: | Kyberšikana a chování na sociálních sítích u žáků druhého stupně základních škol |
---|---|
Thesis title in English: | Cyberbullying and behaviour on social networks among pupils of the second grade of elementary schools |
Key words: | kyberšikana|sociální sítě|Facebook|Instagram|komunikace na internetu|adolescence |
English key words: | Cyberbullying|Social networking sites|Facebook|Instagram|Internet communication|Adolescence |
Academic year of topic announcement: | 2018/2019 |
Thesis type: | diploma thesis |
Thesis language: | čeština |
Department: | Department of Psychology (21-KPS) |
Supervisor: | PhDr. Eva Šírová, Ph.D. |
Author: | hidden - assigned and confirmed by the Study Dept. |
Date of registration: | 30.10.2018 |
Date of assignment: | 30.10.2018 |
Administrator's approval: | not processed yet |
Confirmed by Study dept. on: | 02.11.2018 |
Date and time of defence: | 27.05.2019 00:00 |
Date of electronic submission: | 23.04.2019 |
Date of proceeded defence: | 27.05.2019 |
Submitted/finalized: | committed by student and finalized |
Opponents: | PhDr. Václav Mertin |
Guidelines |
Diplomová práce se bude zabývat fenoménem kyberšikany ve školním prostředí. Konkrétně se autor zaměří na vztah mezi chováním žáků druhého stupně základních škol na sociálních sítích a souvislostí tohoto chování s rizikem být obětí kyberšikany. V práci budou shrnuty současné výzkumné poznatky o kyberšikaně, rizicích spojených s užíváním sociálních sítí a psychologických fenoménech do této problematiky zasahujících. Součástí práce bude smíšený výzkum zaměřený na podrobnou kvalitativní analýzu chování žáků na sociálních sítích, spojený s dotazníkem zjišťujícím zkušenosti dětí s kyberšikanou. Cílem práce bude zmapovat současnou situaci ohledně kyberšikany na druhém stupni základních škol a zjistit nejčastější vzorce chování dospívajících na sociálních sítích. Vyústěním práce by mělo být doporučení, jaké chování dnešních dětí na sociálních sítích je vhodné podpořit a kterému je naopak vhodné se vyhnout. |
References |
Černá, A., Dědková, L., Macháčková, H., & Ševčíková, A. (2013). Kyberšikana: průvodce novým fenoménem. Praha: Grada. Dredge, R., Gleeson, J., & de la Piedad Garcia, X. (2014). Presentation on Facebook and risk of cyberbullying victimisation [Online]. Computers In Human Behavior, 40, 16-22. https://doi.org/10.1016/j.chb.2014.07.035 Gámez-Guadix, M., Gini, G., & Calvete, E. (2015). Full Length Article: Stability of cyberbullying victimization among adolescents [Online]. Computers In Human Behavior, 53, 140-148.https://doi.org/10.1016/j.chb.2015.07.007 Hulanová, L. (2012). Internetová kriminalita páchaná na dětech. Praha: Triton. Kožíšek, M., & Písecký, V. (2016). Bezpečně n@ internetu: průvodce chováním ve světě online. Praha: Grada Publishing. Ševčíková, A. (2015). Děti a dospívající online - Vybraná rizika používání internetu. Praha: Grada. |