Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
: Intervenční metody ke zlepšení kognitivního výkonu u dětí s ADHD
Thesis title in Czech: : Intervenční metody ke zlepšení kognitivního výkonu u dětí s ADHD
Thesis title in English: Interventional methods for improving cognitive performance in case of children with ADHD
Key words: Pozornost|ADHD|Terapie ADHD|Ucpávky do uší
English key words: Attention|ADHD|Therapy of ADHD|Earplugs
Academic year of topic announcement: 2018/2019
Thesis type: diploma thesis
Thesis language: čeština
Department: Department of Psychology (21-KPS)
Supervisor: doc. PhDr. Lenka Morávková Krejčová, Ph.D.
Author: hidden - assigned and confirmed by the Study Dept.
Date of registration: 10.10.2018
Date of assignment: 10.10.2018
Administrator's approval: not processed yet
Confirmed by Study dept. on: 31.10.2018
Date and time of defence: 27.05.2019 00:00
Date of electronic submission:22.04.2019
Date of proceeded defence: 27.05.2019
Submitted/finalized: committed by student and finalized
Opponents: PhDr. Eva Šírová, Ph.D.
 
 
 
Guidelines
Práce se zabývá léčebnými a intervenčními strategiemi, které lze využít u dětí a adolescentů s diagnostikovanou poruchou pozornosti s hyperaktivitou (ADHD). Cílem práce je představit tyto metody a prostřednictvím výzkumu ověřit, zda vybraná metoda dokáže u experimentální skupiny dětí zlepšit kognitivní výkon.
V teoretické části práce jsou shrnuty intervenční postupy, které jsou v kontextu této poruchy využívány, od farmakoterapie, přes psychoterapii, až k různým alternativním strategiím (relaxace, cvičení, potravinové doplňky, kompenzační pomůcky atd.). Tyto metody jsou používány jak k léčbě ADHD, tak ke zlepšení kognitivních schopností, jako jsou především pozornost a paměť, které jsou ve velké míře tímto onemocněním zasaženy a nedovolí dítěti naplno využít jeho potenciál.
V empirické části bude metodou experimentu zjišťováno, zda vybraný intervenční postup, konkrétně využití ucpávek do uší, sloužících k eliminaci rušivých zvuků v okolí, pomůže zlepšit kognitivní výkon u dětí s ADHD. Výzkumný soubor bude rozdělen na kontrolní a experimentální skupinu, přičemž u obou budou měřeny kognitivní schopnosti pomocí vhodně zvoleného diagnostického nástroje. U experimentální skupiny bude využito výše zmíněných ucpávek do uší a výsledky obou skupin budou následně porovnávány pomocí statistických metod.
References
Arnold, L. E. (1999). Treatment alternatives for attention-deficit! hyperactivity disorder (ADHD). Journal of attention disorders, 3(1), 30-48.

Pugnerová, M., & Kvintová, J. (2016). Přehled poruch psychického vývoje. Praha: Grada.

Rief, S. F. (2016). How to Reach and Teach Children and Teens with ADD/ADHD. John Wiley & Sons.

Theiner, P. (2012). ADHD od dětství do dospělosti. Psychiatrie pro praxi [online], 13(4), 148-151 [cit. 20. 3. 2018]. Dostupné z: https://www.psychiatriepropraxi.cz/artkey/psy-201204-0002_ADHD_od_detstvi_do_dospelosti.php

Wells, A. M. (2010). A Multi-Modal Approach to Address ADHD: A Non-Drug Emphasis. AuthorHouse.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html