Firemní kultura a vztah zaměstnance k organizaci
Thesis title in Czech: | Firemní kultura a vztah zaměstnance k organizaci |
---|---|
Thesis title in English: | Corporate culture and employee-organization relationship |
Key words: | Firemní kultura|commitment|vztah|zaměstnanec|organizace |
English key words: | Corporate culture|commitment|relationship|employee|organization |
Academic year of topic announcement: | 2018/2019 |
Thesis type: | diploma thesis |
Thesis language: | čeština |
Department: | Department of Psychology (21-KPS) |
Supervisor: | PhDr. Eva Höschlová, Ph.D. |
Author: | hidden - assigned and confirmed by the Study Dept. |
Date of registration: | 10.10.2018 |
Date of assignment: | 10.10.2018 |
Administrator's approval: | not processed yet |
Confirmed by Study dept. on: | 21.11.2018 |
Date and time of defence: | 27.05.2019 00:00 |
Date of electronic submission: | 24.04.2019 |
Date of proceeded defence: | 27.05.2019 |
Submitted/finalized: | committed by student |
Opponents: | doc. PhDr. Milan Rymeš, CSc. |
Guidelines |
Diplomová práce se bude zabývat dvěma oblastmi a tedy firemní kulturou organizace a vztahem zaměstnanců k organizaci. Tématy bude vývoj přístupů, pojetí a konceptů firemní kultury a představení současných typologií a modelů. Těžištěm teoretické části práce bude zmapování diagnostických možností měření firemní kultury, dostupných nástrojů a jejich psychometrických kvalit. V oblasti vztahu zaměstnanců k organizaci se práce zaměří na jednotlivé přístupy a modely definující vztah pracovníka a organizace, jeho specifické kategorie a ovlivňující faktory. V rámci empirické části práce bude předložena studie souvislostí mezi vnímanou firemní kulturou organizace a vztahu jejích zaměstnanců k ní. Výzkum bude orientován kvantitativně a k jeho realizaci bude použita některá ze standardizovaných metod určených k měření vnímaní firemní kultury a vztahu zaměstnance k organizaci. Výsledky výzkumu přinesou poznatky o vztahu těchto dvou oblastí, což lze využít k hlubšímu porozumění společnosti v otázce managementu kultury a jejích zaměstnanců. |
References |
Armstrong, M. (2007). Řízení lidských zdrojů: nejnovější trendy a postupy. Praha: Grada. Cameron, K.S., & Quinn, R.E. (2011). Diagnosing and changing organizational culture. Based on the competing values Framework. San Francisco: Jossey-Bass. Durkin, D. M. (2005). The loyalty advantage: essential steps to energize your company, your customers, your brand. New York: AMACOM. Hofstede, G. (2007). Kultury a organizace: software lidské mysli: spolupráce mezi kulturami a její důležitost pro přežití. Praha: Linde. Lukášová, R. (2004). Organizační kultura: Od sdílených hodnot a cílů k vyšší výkonnosti podniku. Praha: Grada. Meyer, J. P. &Allen N.J. (1997). Commitment in the workplace: Theory, research, and application. California: Sage Publications. Nakonečný, M. (2005). Sociální psychologie organizace: nejnovější trendy a postupy. Praha: Grada. Nový, I. (1993). Podniková kultura a identita. Praha: Vysoká škola ekonomická v Praze. Zedeck, S. (2011). APA handbook of industrial and organizational psychology. Washington, DC: American Psychological Association. |