Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
Firemní kultura a vztah zaměstnance k organizaci
Thesis title in Czech: Firemní kultura a vztah zaměstnance k organizaci
Thesis title in English: Corporate culture and employee-organization relationship
Key words: Firemní kultura|commitment|vztah|zaměstnanec|organizace
English key words: Corporate culture|commitment|relationship|employee|organization
Academic year of topic announcement: 2018/2019
Thesis type: diploma thesis
Thesis language: čeština
Department: Department of Psychology (21-KPS)
Supervisor: PhDr. Eva Höschlová, Ph.D.
Author: hidden - assigned and confirmed by the Study Dept.
Date of registration: 10.10.2018
Date of assignment: 10.10.2018
Administrator's approval: not processed yet
Confirmed by Study dept. on: 21.11.2018
Date and time of defence: 27.05.2019 00:00
Date of electronic submission:24.04.2019
Date of proceeded defence: 27.05.2019
Submitted/finalized: committed by student
Opponents: doc. PhDr. Milan Rymeš, CSc.
 
 
 
Guidelines
Diplomová práce se bude zabývat dvěma oblastmi a tedy firemní kulturou organizace a vztahem zaměstnanců k organizaci. Tématy bude vývoj přístupů, pojetí a konceptů firemní kultury a představení současných typologií a modelů. Těžištěm teoretické části práce bude zmapování diagnostických možností měření firemní kultury, dostupných nástrojů a jejich psychometrických kvalit. V oblasti vztahu zaměstnanců k organizaci se práce zaměří na jednotlivé přístupy a modely definující vztah pracovníka a organizace, jeho specifické kategorie a ovlivňující faktory. V rámci empirické části práce bude předložena studie souvislostí mezi vnímanou firemní kulturou organizace a vztahu jejích zaměstnanců k ní.

Výzkum bude orientován kvantitativně a k jeho realizaci bude použita některá ze standardizovaných metod určených k měření vnímaní firemní kultury a vztahu zaměstnance k organizaci. Výsledky výzkumu přinesou poznatky o vztahu těchto dvou oblastí, což lze využít k hlubšímu porozumění společnosti v otázce managementu kultury a jejích zaměstnanců.
References
Armstrong, M. (2007). Řízení lidských zdrojů: nejnovější trendy a postupy. Praha: Grada.

Cameron, K.S., & Quinn, R.E. (2011). Diagnosing and changing organizational culture. Based on the competing values Framework. San Francisco: Jossey-Bass.

Durkin, D. M. (2005). The loyalty advantage: essential steps to energize your company, your customers, your brand. New York: AMACOM.

Hofstede, G. (2007). Kultury a organizace: software lidské mysli: spolupráce mezi kulturami a její důležitost pro přežití. Praha: Linde.

Lukášová, R. (2004). Organizační kultura: Od sdílených hodnot a cílů k vyšší výkonnosti podniku. Praha: Grada.

Meyer, J. P. &Allen N.J. (1997). Commitment in the workplace: Theory, research, and application. California: Sage Publications.

Nakonečný, M. (2005). Sociální psychologie organizace: nejnovější trendy a postupy. Praha: Grada.

Nový, I. (1993). Podniková kultura a identita. Praha: Vysoká škola ekonomická v Praze.

Zedeck, S. (2011). APA handbook of industrial and organizational psychology. Washington, DC: American Psychological Association.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html