Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
Záškoláctví na střední škole
Thesis title in Czech: Záškoláctví na střední škole
Thesis title in English: Truancy in high school
Key words: střední škola|žák|záškoláctví|rizikové chování|prevence|příčiny|legislativa
English key words: high school|pupil|truancy|risk behaviour|prevention|causes|legislation
Academic year of topic announcement: 2018/2019
Thesis type: diploma thesis
Thesis language: čeština
Department: Department of Education (21-KPED)
Supervisor: Mgr. Tereza Komárková, Ph.D.
Author: hidden - assigned and confirmed by the Study Dept.
Date of registration: 04.10.2018
Date of assignment: 04.10.2018
Administrator's approval: not processed yet
Confirmed by Study dept. on: 29.10.2018
Date and time of defence: 10.09.2019 09:00
Date of electronic submission:08.07.2019
Date of proceeded defence: 10.09.2019
Submitted/finalized: committed by student and finalized
Opponents: doc. PhDr. Hana Kasíková, CSc.
 
 
 
Guidelines
Tématem diplomové práce je záškoláctví na střední škole. Diplomová práce je případovou studií určité střední školy, kde cílem práce je zjistit příčiny vedoucí žáky k záškoláctví. Práce zahrnuje mapování a celkovou analýzu současného stavu záškoláctví na střední škole.
Teoretická část detailně vymezuje záškoláctví, jeho dělení, cíle, příčiny a faktory tohoto nežádoucího jevu ve školním prostředí. Není opomenuta také prevence a řešení problému záškoláctví.
V praktické části je provedena analýza záškoláctví na dané střední škole a to za pomoci výzkumné metody dotazníku a rozhovoru. Zmapování situace může následně posloužit jako podklad pro pracovníky školy při řešení tohoto problému.
References
ČAPEK, Robert, Sylvie NAVAROVÁ a Zdenka ŽENATOVÁ. Žák v krizové situaci. Praha: Raabe, [2017], 141 s. Dobrá škola. Třídní učitel II. ISBN 978-80-7496-294-3.
FISCHER, Slavomil a Jiří ŠKODA. Sociální patologie: analýza příčin a možnosti ovlivňování závažných sociálně patologických jevů. Praha: Grada, 2009, 218 s. Psyché. ISBN 978-80-247-2781-3.
FONTANA, David. Psychologie ve školní praxi: příručka pro učitele. Vyd. 4. Přeložil Karel BALCAR. Praha: Portál, 2014, 383 s. ISBN 978-80-262-0741-2.
HAVLÍK, Radomír a Jaroslav KOŤA. Sociologie výchovy a školy. Praha: Portál, 2002, 174 s. ISBN 80-7178-635-7.
JEDLIČKA, Richard. Děti a mládež v obtížných životních situacích: nové pohledy na problematiku životních krizí, deviací a úlohu pomáhajících profesí. Praha: Themis, 2004, 478 s. ISBN 80-7312-038-0.
KYRIACOU, Chris. Řešení výchovných problémů ve škole. Praha: Portál, 2005, 151 s. ISBN 80-7178-945-3.
MARTÍNEK, Zdeněk. Agresivita a kriminalita školní mládeže. 2., aktualizované a rozšířené vydání. Praha: Grada, 2015, 190 s. Pedagogika. ISBN 978-80-247-5309-6.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html