Cestami textem: Didaktická interpretace a interpretační úlohy ve středoškolské výuce literatury
Thesis title in Czech: | Cestami textem: Didaktická interpretace a interpretační úlohy ve středoškolské výuce literatury |
---|---|
Thesis title in English: | By the Paths Through the Text: Didactic Interpretation and Interpretive Tasks in Secondary School Literature Teaching |
Key words: | interpretace|literární interpretace|didaktická interpretace|didaktika literatury|výukové pracovní listy|interpretační mapa|interpretační dovednosti|ústní maturitní zkouška|dialogická interpretace|dialogické vyučování|Dílna České knižnice|interpretační testování|uzavřené testové úlohy|testování dovedností|Médeia|Blood on the Tracks|České nebe|O myších a lidech|Kde život náš je v půli se svou poutí|Dvojí domov|literatura psaná ženami|Sylvia Plathová|Cukrárna u Šilhavého Jima |
English key words: | interpretation|literary interpretation|didactic interpretation|didactics of literature|interpretation map|teaching worksheets|interpretation skills|oral final exam|dialogic interpretation|dialogic teaching|Dílna Česká knižnice|interpretation testing|objective question types|skills testing|Medea|Blood on the Tracks|Czech Heaven|Of Mice and Men|Midway Upon the Journey of Our Life|Double Being|women's writing|The Cross-Eyed Jim Confectionery |
Academic year of topic announcement: | 2018/2019 |
Thesis type: | dissertation |
Thesis language: | čeština |
Department: | Department of Czech and Comparative Literature (21-UCLK) |
Supervisor: | Mgr. Andrea Králíková, Ph.D. |
Author: | hidden - assigned and confirmed by the Study Dept. |
Date of registration: | 24.09.2018 |
Date of assignment: | 24.09.2018 |
Administrator's approval: | not processed yet |
Confirmed by Study dept. on: | 24.09.2018 |
Date and time of defence: | 23.11.2023 09:00 |
Date of electronic submission: | 23.06.2023 |
Date of proceeded defence: | 23.11.2023 |
Submitted/finalized: | committed by student and finalized |
Opponents: | doc. Mgr. Jiří Koten, Ph.D. |
doc. PhDr. Daniel Vojtěch, Ph.D. | |