Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
Příčiny a psychosociální důsledky feminizace českého školství
Thesis title in Czech: Příčiny a psychosociální důsledky feminizace českého školství
Thesis title in English: Causes and psychosocial consequences of feminisation of Czech schools
Key words: feministická pedagogika|feminizace školství|vzdělávání žen|učitelské povolání|ženské hnutí
English key words: feminist pedagogy|feminisation of education|education of women|teaching profession|women's movement
Academic year of topic announcement: 2017/2018
Thesis type: Bachelor's thesis
Thesis language: čeština
Department: Department of Education (21-KPED)
Supervisor: doc. PhDr. Martin Strouhal, Ph.D.
Author: hidden - assigned and confirmed by the Study Dept.
Date of registration: 14.09.2018
Date of assignment: 14.09.2018
Administrator's approval: not processed yet
Confirmed by Study dept. on: 18.10.2018
Date and time of defence: 05.09.2019 10:00
Date of electronic submission:03.09.2019
Date of proceeded defence: 05.09.2019
Submitted/finalized: committed by worker on behalf on and finalized
Opponents: doc. PhDr. Jaroslav Koťa
 
 
 
Guidelines
Bakalářská práce Feministická pedagogika – vývoj a současný stav se soustředí na zmapování základní bodů v přechodu učitelského povolání z mužů na ženy v posledních sto padesáti letech. První část je věnována stručnému nástinu emancipačních procesů 19. století a vývoji vzdělávání žen s ohledem na učitelské povolání. Pozornost je více věnována současné situaci, která je charakterizována vysokou feminizací školství. Proto se ve druhé části práce zabývá psychosociálními důsledky feminizace školství, problematikou genderu ve vzdělávání a konečně feministickou pedagogikou. Cílem práce je nalézt ve feministické pedagogice momenty, které mohou mít vliv na dosud především negativní vnímání feminizace školství.
References
ACCARDI, Maria. Feminist Pedagogy for Library Instruction [online]. Library Juice Press, 2010 [cit. 2018-09-23]. Dostupné z: http://ebookcentralproquest.com/lib/cuni/detail.action?cocID=3328244
BENDL, Stanislav. Feminizace školství a její pedagogické konsekvence. Pedagogická orientace. 2002,2002(4), 19-35. ISSN 1211-4669.
FONTANA, David. Psychologie ve školní praxi: příručka pro učitele. Vyd. 4. Praha: Portál, 2014. ISBN 978-80-262-0741-2.
GOBYOVÁ, Jitka. Feminizace ve školství. Praha: Ústav pro informace ve vzdělávání, 1994. ISBN 80-211-0205-5.
HAŠKOVÁ, Hana. Rovné příležitosti mužů a žen při slaďování práce a rodiny?. Praha: Sociologický ústav Akademie věd ČR, 2003. ISBN 80-733-0048-6.
HAVLÍK, Radomír a Jaroslav KOŤA. Sociologie výchovy a školy. Vyd. 3. Praha: Portál, 2011. ISBN 978-80-262-0042-0.
SMETÁČKOVÁ, Irena, ed. Stínová zpráva o stavu genderové rovnosti v České republice v roce 2015. Praha: Česká ženská lobby, 2015. ISBN 978-80-260-9160-8.
SMETÁČKOVÁ, Irena a Klára VLKOVÁ. Gender ve škole: příručka pro vyučující předmětů občanská výchova, občanská nauka a základy společenských věd na základních a středních školách. Praha: Otevřená společnost, 2005. ISBN 80-903-3312-5.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html