Učitel v roli oběti kyberšikany a možnosti prevence tohoto jevu
Thesis title in Czech: | Učitel v roli oběti kyberšikany a možnosti prevence tohoto jevu |
---|---|
Thesis title in English: | A Cyber-bullying against the Teacher and Possibilities of its Prevention |
Key words: | kyberšikana|kyberšikana učitele|primární prevence |
English key words: | cyberbullying|cyberbullying against teacher|primary prevention |
Academic year of topic announcement: | 2017/2018 |
Thesis type: | Bachelor's thesis |
Thesis language: | čeština |
Department: | Department of Psychology (21-KPS) |
Supervisor: | PhDr. Iva Štětovská, Ph.D. |
Author: | hidden - assigned and confirmed by the Study Dept. |
Date of registration: | 06.09.2018 |
Date of assignment: | 06.09.2018 |
Administrator's approval: | not processed yet |
Confirmed by Study dept. on: | 20.09.2018 |
Date and time of defence: | 06.09.2019 00:00 |
Date of electronic submission: | 23.09.2018 |
Date of proceeded defence: | 06.09.2019 |
Submitted/finalized: | committed by worker on behalf on and finalized |
Opponents: | Mgr. Kateřina Morávková |
Guidelines |
Bakalářská práce se bude zabývat tématem kyberšikany učitele žáky a tím, zda programy primární prevence ovlivňují vnímání žáků o této problematice. Obsahem literárně přehledové části bude vymezení kyberšikany a její aktuální výskyt v České republice i jinde ve světě. Dále bude tato část popisovat možnosti prevence ze strany samotného učitele a také současné podoby vybraných preventivních programů v této oblasti. Návrh výzkumu se bude opírat o informace uvedené v první části práce a jeho cílem bude zjistit, jak preventivní programy ovlivňují vnímání a přemýšlení žáků o kyberšikaně vůči učiteli a zda žáci uvažují o této problematice jako o závažném a nepřijatelném jevu. Výzkumnou metodou bude dotazník a výzkumným vzorkem budou žáci druhého stupně základních škol. Výsledky by mohly přispět ke zlepšení programů primární prevence a většímu zaměření na tuto problematiku ze strany školy a učitele. |
References |
Černá, A. (2013). Kyberšikana. Praha: Grada. Kopecký, K. & Szotkowski, R. (2017). Specifics of Cyberbullying of Teachers in Czech Schools – A National Research. Informatics in Education, 16(1), 103- 119. Dostupné z https://search.proquest.com/docview/1923789712/EE0230FFAF4245FDPQ/14?accountid=35514 Kopecký, K. (2015). Specifické rysy kyberšikany u českých dětí v kontextu systému všeobecné primární prevence. E- pedagogium, 3, 71- 82. Dostupné z file:///D:/Downloads/e-Pedagogium_3-2015online.pdf. MŠMT (2016). Metodický pokyn k prevenci a řešení šikany na školách. Praha. MŠMT. Roggers, V. (2011). Kyberšikana. Praha: Portál. |