Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
Učitel v roli oběti kyberšikany a možnosti prevence tohoto jevu
Thesis title in Czech: Učitel v roli oběti kyberšikany a možnosti prevence tohoto jevu
Thesis title in English: A Cyber-bullying against the Teacher and Possibilities of its Prevention
Key words: kyberšikana|kyberšikana učitele|primární prevence
English key words: cyberbullying|cyberbullying against teacher|primary prevention
Academic year of topic announcement: 2017/2018
Thesis type: Bachelor's thesis
Thesis language: čeština
Department: Department of Psychology (21-KPS)
Supervisor: PhDr. Iva Štětovská, Ph.D.
Author: hidden - assigned and confirmed by the Study Dept.
Date of registration: 06.09.2018
Date of assignment: 06.09.2018
Administrator's approval: not processed yet
Confirmed by Study dept. on: 20.09.2018
Date and time of defence: 06.09.2019 00:00
Date of electronic submission:23.09.2018
Date of proceeded defence: 06.09.2019
Submitted/finalized: committed by worker on behalf on and finalized
Opponents: Mgr. Kateřina Morávková
 
 
 
Guidelines
Bakalářská práce se bude zabývat tématem kyberšikany učitele žáky a tím, zda programy primární prevence ovlivňují vnímání žáků o této problematice.
Obsahem literárně přehledové části bude vymezení kyberšikany a její aktuální výskyt v České republice i jinde ve světě. Dále bude tato část popisovat možnosti prevence ze strany samotného učitele a také současné podoby vybraných preventivních programů v této oblasti.
Návrh výzkumu se bude opírat o informace uvedené v první části práce a jeho cílem bude zjistit, jak preventivní programy ovlivňují vnímání a přemýšlení žáků o kyberšikaně vůči učiteli a zda žáci uvažují o této problematice jako o závažném a nepřijatelném jevu. Výzkumnou metodou bude dotazník a výzkumným vzorkem budou žáci druhého stupně základních škol. Výsledky by mohly přispět ke zlepšení programů primární prevence a většímu zaměření na tuto problematiku ze strany školy a učitele.
References
Černá, A. (2013). Kyberšikana. Praha: Grada.

Kopecký, K. & Szotkowski, R. (2017). Specifics of Cyberbullying of Teachers in Czech Schools – A National Research. Informatics in Education, 16(1), 103- 119. Dostupné z https://search.proquest.com/docview/1923789712/EE0230FFAF4245FDPQ/14?accountid=35514

Kopecký, K. (2015). Specifické rysy kyberšikany u českých dětí v kontextu systému všeobecné primární prevence. E- pedagogium, 3, 71- 82. Dostupné z file:///D:/Downloads/e-Pedagogium_3-2015online.pdf.

MŠMT (2016). Metodický pokyn k prevenci a řešení šikany na školách. Praha. MŠMT.

Roggers, V. (2011). Kyberšikana. Praha: Portál.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html