Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
Copingové strategie klientů výchovných ústavů
Thesis title in Czech: Copingové strategie klientů výchovných ústavů
Thesis title in English: Coping mechanisms of clients in young offenders institutions
Key words: coping|strategie zvládání stresu|výchovný ústav|coping v adolescenci|coping a delikvence
English key words: Coping|Young offenders’ institutions|Detention centres for adolescents|Adolescent coping|Delinquent coping
Academic year of topic announcement: 2017/2018
Thesis type: Bachelor's thesis
Thesis language: čeština
Department: Department of Psychology (21-KPS)
Supervisor: Mgr. Pavlína Vyšínová, Ph.D.
Author: hidden - assigned and confirmed by the Study Dept.
Date of registration: 27.08.2018
Date of assignment: 27.08.2018
Administrator's approval: not processed yet
Confirmed by Study dept. on: 05.09.2018
Date and time of defence: 09.02.2023 00:00
Date of electronic submission:13.12.2022
Date of proceeded defence: 09.02.2023
Submitted/finalized: committed by student and finalized
Opponents: Mgr. Laura Juríková
 
 
 
Guidelines
Tato práce se zabývá copingovými strategiemi klientů výchovných ústavů v ČR. Klade si za cíl zkoumat copingové strategie klientů VÚ z osobnostního i situačního hlediska a propojit je s faktory v životě klientů VÚ, které mohou coping ovlivňovat. V teoretické části nejdříve uvádí základní přehled vybraných teorií copingu, ale především souvislosti copingových strategií s dalšími situačními a osobnostními faktory podstatnými pro klienty VÚ, jako je adolescentní věk, duševní zdraví, rodinné a socioekonomické zázemí a coping v kontextu výchovného zařízení. Dále se teoretická část práce zaměřuje na strukturu ústavní a ochranné výchovy v ČR, její právní základ a uvádí několik charakteristik klientů VÚ.
Design výzkumného návrhu je smíšený. V první části navrhujeme měřit copingové strategie klientů VÚ pomocí dotazníku SVF 78 – Strategie zvládání stresu a porovnat je jednak se standarty pro běžnou českou populaci a dále pak srovnat mezi sebou výsledky skupiny chlapců a skupiny dívek ze vzorku klientů VÚ.
V druhé časti výzkumného návrhu formulujeme otázky pro polostrukturovaný rozhovor, které se zaměřují na copingové strategie klientů VÚ v situačním kontextu konkrétních stresorů, které sami klienti vnímají jako nejpalčivější.
References
Frydenberg, E. (2008). Adolescent coping: Advances in theory, research and practice (adolescence and society)(2nd ed.). Routledge.
Janský, P. (2009). Problémové dítě a náhradní výchovná péče ve školských zařízeních pro výkon ústavní a ochranné výchovy. http://www.nusl.cz/ntk/nusl-273681
Lazarus, R. S. (1984). Stress, appraisal, and coping. Springer.
Paulík, K. (2017). Psychologie lidské odolnosti(2nd ed.). Grada.
Skinner, E. A., & Zimmer-Gembeck, M. J. (2016). The development of coping. Springer International Publishing. https://doi.org/10.1007/978-3-319-41740-0
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html