Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
Účinné intervence v rámci chatové krizové pomoci
Thesis title in Czech: Účinné intervence v rámci chatové krizové pomoci
Thesis title in English: Effective intervention in Chat counselling
Key words: chatová krizová intervence|chatové poradenství|děti|dospívající|mladí dospělí|účinnost|účinné postupy|Linka bezpečí / dětská linka důvěry
English key words: chat-based crisis intervention|chat counselling|children|adolescents|young adults|effectivity|effective approaches|Safety line / Child Helpline
Academic year of topic announcement: 2017/2018
Thesis type: diploma thesis
Thesis language: čeština
Department: Department of Psychology (21-KPS)
Supervisor: PhDr. Katarína Loneková, Ph.D.
Author: hidden - assigned and confirmed by the Study Dept.
Date of registration: 25.07.2018
Date of assignment: 25.07.2018
Administrator's approval: not processed yet
Confirmed by Study dept. on: 23.08.2018
Date and time of defence: 04.09.2019 00:00
Date of electronic submission:23.07.2019
Date of proceeded defence: 04.09.2019
Submitted/finalized: committed by student and finalized
Opponents: MUDr. Gabriela Šivicová
 
 
 
Advisors: Mgr. Petr Porubský
Guidelines
Cílem práce je zjistit, jaké druhy intervencí či použitých technik poskytovaných v rámci krizové intervence vedené formou chatu, jsou klienty považovány za nejúčinnější. Využívání komunikace přes internetové rozhraní klienty linek důvěry stále narůstá. Tato práce se zaměří na dětskou a dospívající populaci.

Diplomová práce se bude skládat ze dvou částí. V teoreticko–přehledové části se bude soustředit na téma krizové intervence a specifika kontaktu přes internetové prostředí chatu.
Cílem výzkumu je zjistit, jaké intervence či použité techniky krizové intervence klienti hodnotí jako nejvíce prospěšné. K vyhodnocení účinnosti použitých druhů intervencí bude použit kvalitativní přístup. Data budou sebrána, jak z dotazníků pro klienta a konzultanta, tak i ze samotného chatu. Dotazníkové metody budou přeloženy z Impact Assesment for child helplines. V rámci triangulace bude provedena analýza samotného chatu. Poté budou výsledky obsahové analýzy jednotlivých chatů srovnány s hodnocením klientů i konzultantů.
Výsledkem této práce by měl být model doporučující vhodné intervence z pohledu klienta.

Sběr dat bude probíhat elektronicky v organizaci Linka Bezpečí z.s .Tento výzkum bude rovněž sloužit jako pilotní projekt pro další rozsáhlejší výzkum, který díky výslednému doporučení bude moci využívat spíše kvantitativní přístup.
References
Fukkink, R., & Hermanns, J. (2009). Counseling children at a helpline: chatting or calling?. Journal Of Community Psychology, 37(8), 939-948. https://doi.org/10.1002/jcop.20340

King, R., Bambling, M., Reid, W., & Thomas, I. (2006). Telephone and online counselling for young people: A naturalistic comparison of session outcome, session impact and therapeutic alliance. Counselling And Psychotherapy Research, 6(3), 175-181. https://doi.org/10.1080/14733140600874084

Riemer, M., & Kearns, M. A. (2010). Description and psychometric evaluation of the Youth Counseling Impact Scale. Psychological Assessment, 22(2), 259-268. https://doi.org/10.1037/a0018507

Sindahl, T. (2013). Chat Counselling for Children and Youth - a Handbook. Child Helpline International.

Sindahl, T.N., Fukkink, R.G. & Helles, R. (2017). SMS Counseling at a Child Helpline:- Relationships Between Counselor Strategies, Children’s Stressors, and Well-being (Manuscript submitted for publication).

Sindahl, T.N., & van Dolen, W.M. (2017): Texting at a Child Helpline: - How Structural Characteristics of Text Message Counseling Influence Child Well-being and Empowerment (Manuscript submitted for publication).
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html