Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
Účinné přesvědčovací techniky a faktory využívané propagandistickými a dezinformačními zdroji
Thesis title in Czech: Účinné přesvědčovací techniky a faktory využívané propagandistickými a dezinformačními zdroji
Thesis title in English: Effective Persuative Techniques and Factors Used by Propaganda and Disinformation Resources
Key words: Přesvědčování|propaganda|média|dezinformace|komunikace|sociální sítě
English key words: persuasion|propaganda|media|disinformation|communication|social networks
Academic year of topic announcement: 2017/2018
Thesis type: Bachelor's thesis
Thesis language: čeština
Department: Department of Psychology (21-KPS)
Supervisor: Mgr. Ing. Marek Vranka
Author: hidden - assigned and confirmed by the Study Dept.
Date of registration: 11.06.2018
Date of assignment: 11.06.2018
Administrator's approval: not processed yet
Confirmed by Study dept. on: 19.06.2018
Date and time of defence: 09.09.2019 00:00
Date of electronic submission:23.07.2019
Date of proceeded defence: 09.09.2019
Submitted/finalized: committed by student and finalized
Opponents: Mgr. Jiřina Sněhotová
 
 
 
Guidelines
Cílem práce je zmapovat aktuální výzkumné poznatky v oblasti persvazivních technik užívaných v propagandistických a dezinformačních zpravodajských prostředcích a procesy, kterými tyto prostředky působí na jedince. Zaměřím se při tom na faktory hrající roli na straně zdroje, zprávy i adresáta, nejdůležitější modely a techniky s přesvědčováním v propagandě související.
Obsahem literárně přehledové bude shrnutí toho, co přiměje čtenáře bez kritiky uvěřit mnohdy na první pohled zkresleným informacím, a popis toho, jaké kroky jsou nutné jak na jedné či druhé straně, aby k tomuto jevu docházelo.
Obsahem další části práce bude návrh výzkumného designu vybrané persvazivní techniky, nejčastěji se objevující a praktikující propagandistických prostředcích v různých podmínkách z hlediska vlastností percipientů.
References
Cialdini, R. B. (2012) Vliv. Síla přesvědčování a manipulace. Brno: BizBooks.

Gálik, S. (2012) Psychologie přesvědčování. Praha: Grada.

Freeman, W.H. (2001) Age of Propagande: The Everyday Use and Abuse of Persuation. New York: Owl Books.

Jowett, G. S. O´Donell, V. (2014) Propaganda & Persuation. Thousand Oaks: Sage.

Maio, G. R. Haddock, G. (2012) The Psychology of Attitudes and Attitude Change. Thousand Oaks: Sage.

Metody a prostředky přesvědčování v masových médiích. Sborník textů z mezinárodní vědecké konference Ostrava 13. – 15.9. 2005. (2005) Ostrava: Ostravská univerzita v Ostravě.

O´Keefe, D. J. (2002)Persuation: Theory and research. Thousand Oaks: Sage.

Pfau, M. Dillard, J.P. (2002) The Persuation Handbook. Thousand Oaks: Sage.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html