Empatie u dětí předškolního věku a její podpora.
Thesis title in Czech: | Empatie u dětí předškolního věku a její podpora. |
---|---|
Thesis title in English: | Empathy in pre-school children and its support |
Key words: | empatie|předškolní věk|učitelky mateřských škol|rodinné prostředí |
English key words: | empathy|preschool age|kindergarten teacher|family |
Academic year of topic announcement: | 2017/2018 |
Thesis type: | Bachelor's thesis |
Thesis language: | čeština |
Department: | Department of Psychology (21-KPS) |
Supervisor: | doc. PhDr. Ilona Gillernová, CSc. |
Author: | hidden - assigned and confirmed by the Study Dept. |
Date of registration: | 07.06.2018 |
Date of assignment: | 07.06.2018 |
Administrator's approval: | not processed yet |
Confirmed by Study dept. on: | 12.06.2018 |
Date and time of defence: | 09.09.2019 00:00 |
Date of electronic submission: | 23.07.2019 |
Date of proceeded defence: | 09.09.2019 |
Submitted/finalized: | committed by student and finalized |
Opponents: | PhDr. Václav Mertin |
Guidelines |
Bakalářská práce se zabývá projevy empatie dětí u předškolního věku a postupy, které umožňují empatii rozvíjet. Cílem této bakalářské práce je přispět k poznatkům vývojové a sociální psychologie o empatii popisem projevů empatie u dětí předškolního věku. Dále také shrnutí současných možností rozvíjení této dovednosti, a to nejen v rámci výchovy v rodině dítěte, ale také v rámci působení učitelů v mateřské škole. Obsahem literárně-přehledové části bakalářské práce bude popis projevů empatie a důležitosti jejího rozvoje u dětí předškolního věku. Dále se zde budu věnovat postupům a metodám, které tuto vlastnost rozvíjejí. Tato část také přinese výsledky zejména zahraničních výzkumů. Návrh výzkumného šetření bude počítat s kvalitativním designem, který bude probíhat pomocí pozorování dětí při různých činnostech. Cílem tohoto výzkumného šetření bude zmapování projevů empatie a následně jejich podrobný popis, který může přispět k rozvoji empatie u dětí předškolního věku. |
References |
Anderson, J., & Anderson, J. (n.d.). Denmark has figured out how to teach kids empathy and make them happier adults. Retrieved fromhttps://qz.com/763289/denmark-has-figured-out-how-to-teach-kids-empathy-and-make-them-happier-adults/ Huber, A. (2005). Emocionálni inteligence EQ. Prag: ZEMS Book. Matějček, Z. (2005). Prvních 6 let ve vývoji a výchově dítěte: normy vývoje a vývojové milníky z pohledu psychologa: základní duševní potřeby dítěte: dítě a lidský svět. Praha: Grada. Mertin, V., & Gillernová, I. (2003). Psychologie pro učitelky mateřské školy. Praha: Portál. Vágnerová, M. (1999). Vývojová psychologie. Praha: Karolinum. |