Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
Empatie u dětí předškolního věku a její podpora.
Thesis title in Czech: Empatie u dětí předškolního věku a její podpora.
Thesis title in English: Empathy in pre-school children and its support
Key words: empatie|předškolní věk|učitelky mateřských škol|rodinné prostředí
English key words: empathy|preschool age|kindergarten teacher|family
Academic year of topic announcement: 2017/2018
Thesis type: Bachelor's thesis
Thesis language: čeština
Department: Department of Psychology (21-KPS)
Supervisor: doc. PhDr. Ilona Gillernová, CSc.
Author: hidden - assigned and confirmed by the Study Dept.
Date of registration: 07.06.2018
Date of assignment: 07.06.2018
Administrator's approval: not processed yet
Confirmed by Study dept. on: 12.06.2018
Date and time of defence: 09.09.2019 00:00
Date of electronic submission:23.07.2019
Date of proceeded defence: 09.09.2019
Submitted/finalized: committed by student and finalized
Opponents: PhDr. Václav Mertin
 
 
 
Guidelines
Bakalářská práce se zabývá projevy empatie dětí u předškolního věku a postupy, které umožňují empatii rozvíjet. Cílem této bakalářské práce je přispět k poznatkům vývojové a sociální psychologie o empatii popisem projevů empatie u dětí předškolního věku. Dále také
shrnutí současných možností rozvíjení této dovednosti, a to nejen v rámci výchovy v rodině dítěte, ale také v rámci působení učitelů v mateřské škole.

Obsahem literárně-přehledové části bakalářské práce bude popis projevů empatie a důležitosti jejího rozvoje u dětí předškolního věku. Dále se zde budu věnovat postupům a metodám, které tuto vlastnost rozvíjejí. Tato část také přinese výsledky zejména zahraničních výzkumů.

Návrh výzkumného šetření bude počítat s kvalitativním designem, který bude probíhat pomocí pozorování dětí při různých činnostech. Cílem tohoto výzkumného šetření bude zmapování projevů empatie a následně jejich podrobný popis, který může přispět k rozvoji empatie u dětí předškolního věku.
References
Anderson, J., & Anderson, J. (n.d.). Denmark has figured out how to teach kids empathy and make them happier adults. Retrieved fromhttps://qz.com/763289/denmark-has-figured-out-how-to-teach-kids-empathy-and-make-them-happier-adults/

Huber, A. (2005). Emocionálni inteligence EQ. Prag: ZEMS Book.

Matějček, Z. (2005). Prvních 6 let ve vývoji a výchově dítěte: normy vývoje a vývojové milníky z pohledu psychologa: základní duševní potřeby dítěte: dítě a lidský svět. Praha: Grada.

Mertin, V., & Gillernová, I. (2003). Psychologie pro učitelky mateřské školy. Praha: Portál.

Vágnerová, M. (1999). Vývojová psychologie. Praha: Karolinum.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html