Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
Individuální a kolektivní péče o dvouleté dítě – vývojové klady a rizika
Thesis title in Czech: Individuální a kolektivní péče o dvouleté dítě – vývojové klady a rizika
Thesis title in English: Individual and collective care of two years old child – developmental advantages and risks
Key words: vývoj|dvouleté dítě|individuální péče|rodina|kolektivní péče
English key words: development|two-year-old child|individual care|family|collective care
Academic year of topic announcement: 2017/2018
Thesis type: Bachelor's thesis
Thesis language: čeština
Department: Department of Psychology (21-KPS)
Supervisor: prof. PhDr. Lenka Šulová, CSc.
Author: hidden - assigned and confirmed by the Study Dept.
Date of registration: 07.06.2018
Date of assignment: 07.06.2018
Administrator's approval: not processed yet
Confirmed by Study dept. on: 12.06.2018
Date and time of defence: 06.09.2019 00:00
Date of electronic submission:23.07.2019
Date of proceeded defence: 06.09.2019
Submitted/finalized: committed by worker on behalf on and finalized
Opponents: Mgr. Michaela Veselá, Ph.D.
 
 
 
Guidelines
Bakalářská práce si klade za cíl kriticky zhodnotit alternativy péče o dvouleté dítě ve vztahu ke zdravému psychickému vývoji dítěte ve srovnání s některými zahraničními přístupy.

Obsahem literárně přehledové části bude charakteristika klíčových oblastí ve vývoji dítěte batolecího věku, individuální péče o dvouleté dítě, zejména se zaměřením na ranou interakci matka-dítě, specifika otcovské role a další interakce a vztahy dítěte a kolektivní péče o dvouleté dítě a její alternativy. Závěrečná část se bude zabývat úvahou o optimálního prostředí pro zdravý psychický vývoj dvouletého dítěte.

Návrh výzkumu se bude zabývat analýzou pozorování dvouletého dítěte v různých typech prostředí za přítomnosti pečující osoby. Výsledky mohou přispět k porovnání kvality péče o dvouleté dítě.
References
Bečvářová, Z. (2003). Současná mateřská škola a její řízení. Praha: Portál.
Bowlby, J. (1982). Attachment and Loss: Volume I. Attachment. New York: Basic Books.
Doherty, J., & Hughes, M. (2014). Child Development: Theory and Practice 0-11. Edinburgh: Pearson Education Limited.
McCartney, K., & Phillips. (2006). Blackwell handbook of early childhood development. Oxford: Blackwell Publishing.
Průcha, J. (2016). Předškolní dítě a svět vzdělávání: přehled teorie, praxe a výzkumných poznatků. Praha: Wolters Kluwer.
Šulová, L. (2016). Předškolní dítě a jeho svět. Praha: Karolinum.
Šulová, L., & C., Zouche -Gordon (2007). Early child development in family or institution?: Selected finding from Czech-French research study. Československá Psychologie, 51(3), 13-25. doi:http://cspsych.psu.cas.cz/files/cspsych_supplement_2007.pdf
Vágnerová, M. (2012). Vývojová psychologie: dětství a dospívání (2. dopl. vyd.). Praha: Karolinum.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html