Souvislost edukačních stylů učitele a kyberšikany ze strany žáků
Thesis title in Czech: | Souvislost edukačních stylů učitele a kyberšikany ze strany žáků |
---|---|
Thesis title in English: | Cyberbullying by students and its connection to teacher´s educational styles |
Key words: | Šikana|Kyberšikana|Kyberútok|Kyberšikana učitele|Edukační styly |
English key words: | Bullying|Cyberbullying|Cyberattacks|Cyberbullying the teacher|Teaching styles |
Academic year of topic announcement: | 2017/2018 |
Thesis type: | Bachelor's thesis |
Thesis language: | čeština |
Department: | Department of Psychology (21-KPS) |
Supervisor: | PhDr. Iva Štětovská, Ph.D. |
Author: | hidden - assigned and confirmed by the Study Dept. |
Date of registration: | 07.06.2018 |
Date of assignment: | 07.06.2018 |
Administrator's approval: | not processed yet |
Confirmed by Study dept. on: | 12.06.2018 |
Date and time of defence: | 06.09.2019 00:00 |
Date of electronic submission: | 23.07.2019 |
Date of proceeded defence: | 06.09.2019 |
Submitted/finalized: | committed by student and finalized |
Opponents: | Mgr. Vladěna Janoušková |
Guidelines |
Bakalářská práce si klade za cíl popsat specifika kyberšikany učitelů a navrhnout výzkum, který by zjišťoval, jaká je souvislost mezi edukačním stylem učitele a kyberšikanou ze strany žáků vůči jeho osobě. Literárně přehledové části se bude věnovat seznámení s problematikou šikany a konkrétně šikany učitele ze strany žáků. Dále vymezení kyberšikany a jejím specifikům a následně zmapování výskytu kyberšikany učitelů v České Republice. Poslední kapitola literárně přehledové části se bude zabývat edukačními styly učitelů v kontextu šikany a kyberšikany. V druhé části bude navržen kvantitativní výzkum, jehož cílem bude zjistit, zda souvisí edukační styly učitelů se zkušeností se šikanou ze strany žáků. Výzkum bude probíhat na Pražských středních školách, kde předpokládáme velkou pravděpodobnost užívání moderních technologií, jak ze strany žáků, tak při výuce. Bude distribuován dotazník učiteli (zkušenosti s šikanou a kyberšikanou, etc.), i žákům (zhodnocení edukačního stylu učitele pomocí dotazníku „žák o učiteli) a tyto dotazníky budou následně dány do souvislosti. Výsledky mohou přispět ke zmapování výskytu kyberútoků na pražských středních školách a k lepšímu pochopení některých příčin kyberšikany. Dále se mohou uplatnit v rámci prevence kyberútoků ve školní třídě. V neposlední řadě mohou poskytnout informace o tom, jaké edukační styly studenti preferují. |
References |
Černá, Alena. Kyberšikana: průvodce novým fenoménem. Praha: Grada, 2013. Psyché (Grada). ISBN 978-80-210-6374-7. Gillernová I.: Edukační působení učitele očima žáků základních a středních škol. Prevence, 2010, 7, 7-9. ISSN 1214-8717. Janošová, P., Kollerová, L., Zábrodská, K., Kressa, J., Dědová, M. (2016). Psychologie školní šikany. Praha: Grada. Kolář, M. (2005). Bolest šikanování (Vyd. 2). Praha: Portál. Kopecký, K., & Szotkowski, R. (2017). Specifics of Cyberbullying of Teachers in Czech Schools--A National Research [Online]. Informatics In Education, 16(1), 103-120. |