Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
Dynamická diagnostika u dětí s ADHD
Thesis title in Czech: Dynamická diagnostika u dětí s ADHD
Thesis title in English: Dynamic assessement of childern with ADHD
Key words: ADHD|dynamická diagnostika|intervence|The Seria-Think Instrument|Tzuriel|fáze zprostředkování|kognitivní modifikovatelnost|zkušenost zprostředkovaného učení
English key words: ADHD|dynamic assessment|intervention|The Seria-Think Instrument|Tzuriel|mediation phase|cognitive modifiability|mediated learning experience
Academic year of topic announcement: 2017/2018
Thesis type: diploma thesis
Thesis language: čeština
Department: Department of Psychology (21-KPS)
Supervisor: doc. PhDr. Lenka Morávková Krejčová, Ph.D.
Author: hidden - assigned and confirmed by the Study Dept.
Date of registration: 05.06.2018
Date of assignment: 05.06.2018
Administrator's approval: not processed yet
Confirmed by Study dept. on: 12.06.2018
Date and time of defence: 04.09.2019 00:00
Date of electronic submission:21.07.2019
Date of proceeded defence: 04.09.2019
Submitted/finalized: committed by student and finalized
Opponents: PhDr. Václav Mertin
 
 
 
Guidelines
Diplomová práce se bude zaměřovat na možnost využití dynamického vyšetření u dětí s ADHD. V teoretické části práce budou popsány základní principy dynamického vyšetření, jeho výhody a nevýhody, budou zmíněny rozdíly mezi statickým a dynamickým vyšetřením. Dále budou uvedeny možnosti využití dynamického vyšetření v oblasti pedagogické a školní psychologie. Speciální důraz bude kladen na dynamické vyšetření podle Tzuriela, jehož nástroje budou využity při sběru výzkumných dat. Další oblast teoretické části práce se bude zabývat specifickými poruchami chování.
Cílem výzkumné části bude sledovat účinek intervence v procesu dynamické diagnostiky na zlepšení kognitivních dovedností u dětí mladšího školního věku s ADHD. Diagnostika i intervence budou přitom zaměřeny na systematické vyhledávání informací a na dodržování sekvencí práce. Jako diagnostický nástroj k zjišťování efektu intervence bude zvolen dynamický test z baterie Dynamická diagnostika malých dětí vytvořené Tzurielem. Výzkum může přispět k potvrzení vhodnosti využívání dynamického vyšetření ke zjištění učebního potenciálu u skupiny znevýhodněných dětí. Může ukázat, jak zacílená intervence vede ke zlepšení výsledků i u jedinců, u kterých je možné předpokládat, že budou při diagnostickém vyšetření skórovat nízko, resp. tradiční vyšetření neodhalí možnosti rozvoje a procesu učení těchto dětí.
References
Drtílková, I., & Šerý, O. (2007). Hyperkinetická porucha/ADHD. Praha: Galén

Feuerstein, R., Feuerstein, R. S., Falik, L., & Rand, Y. (2014). Vytváření a zvyšování kognitivní modifikovatelnosti. Praha: Nakladatelství Karolinum.

Haywood, H. C., & Lidz, C. S. (2007). Dymanic Assessment in Practice: Clinical and Educational Applications. Leiden: Cambridge University Press.

Michalová, Z. (2010). Sondy do problematiky specifických poruch chování. Havlíčkův Brod: Tobiáš

Paclt, I. (2007). Hyperkinetická porucha a poruchy chování. Praha: Grada.

Sternberg, R., & Grigorenko, E. (2002). Dynamic Testing. New York: Cambridge University Press

Tzuriel, D. (2001). Dynamic assessment of young children. New York: Springer Science.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html