Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
Integrace Explikační metody a Deskriptivní fenomenologicko-psychologické metody na teoretické a aplikační úrovni
Thesis title in Czech: Integrace Explikační metody a Deskriptivní fenomenologicko-psychologické metody na teoretické a aplikační úrovni
Thesis title in English: Integration of Method of Explication and Descriptive Phenomenological Psychological Method on the Level of Theory and Application
Key words: kvalitativní metodologie|fenomenologie|základní vojenský výcvik|metoda 3PA
English key words: qualitative methodology|phenomenology|basic military training|ADIA method
Academic year of topic announcement: 2017/2018
Thesis type: diploma thesis
Thesis language: čeština
Department: Department of Psychology (21-KPS)
Supervisor: Mgr. Ing. Marek Vranka
Author: hidden - assigned and confirmed by the Study Dept.
Date of registration: 01.06.2018
Date of assignment: 01.06.2018
Administrator's approval: not processed yet
Confirmed by Study dept. on: 11.06.2018
Date and time of defence: 29.06.2020 00:00
Date of electronic submission:14.04.2020
Date of proceeded defence: 29.06.2020
Submitted/finalized: committed by student and finalized
Opponents: doc. Mgr. Jiří Lukavský, Ph.D.
 
 
 
Advisors: Mgr. Tomáš Marvan, Ph.D.
Guidelines
Autor shrne základní principy Explikační metody (EM) a Deskriptivní fenomenologicko-psychologické metody (DFPM) a nastíní jejich filosofická východiska. Pokusí se obě metody porovnat, zhodnotit jejich kompatibilitu a následně EM a DFPM integrovat v jednu kvalitativní metodu využitelnou v psychologickém výzkumu.
V empirické části pak autor popíše průběh a výstupy výzkumu o Vlivu základního vojenského výcviku na psychickou strukturu vojáka. Bude se jednat o výzkum kvalitativního charakteru a dojde při něm k aplikaci integrované metody EM-DFPM. Je tedy patrné, že výzkum má dvojí smysl a potencionálně i dvojí přínos: na jedné straně aplikace metody EM-DFPM umožní ve výzkumné praxi prověřit závěry teoretické části o funkčnosti této integrované metody (přínos pro kvalitativní metodologii) a na straně druhé výzkum nabídne vhled do specifické problematiky vojenské psychologie (přínosem je zpřesnění a rozšíření psychologického poznání).
References
Depraz, N., Varela, F. J., & Vermersch, P. (Eds.). (2003). On becoming aware: A pragmatics of experiencing. Amsterdam: John Benjamins Publishing.

Gallagher, S., & Schmicking, D. (2010). Handbook of Phenomenology and Cognitive Science. Berlin: Springer. R

Giorgi, A. (2012). The descriptive phenomenological psychological method. Journal of Phenomenological psychology, 43(1), 3-12.

Husserl, E. (1972). Krize evropských věd a transcendentální fenomenologie. Praha: Academia.

Husserl, E. (1977). Phenomenological psychology. Hague: Martinus Nijhoff.

Maurel, M. (2009). The explicitation interview: examples and applications. Journal of Consciousness Studies, 16(10-12), 58-89.

Petitmengin, C., Navarro, V., & Le Van Quyen, M. (2007). Anticipating seizure: Pre-reflective experience at the center of neuro-phenomenology. Consciousness and Cognition, 16(3), 746-764.

Smith, J. A., Flowers, P., Larkin, M. (2012). Interpretative Phenomenological Analysis: Theory, Method and Researche. London: SAGE.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html