Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
Mezigenerační přenos digitálních schopností při používání aplikace JW Library
Thesis title in Czech: Mezigenerační přenos digitálních schopností při používání aplikace JW Library
Thesis title in English: Intergenerational transfer of digital capabilities when using application JW Library
Key words: senioři|mládí dospělí|digitální kompetence|mezigenerační učení|komunita
English key words: elderly|young adults|digital skills|intergenerational learning|community
Academic year of topic announcement: 2017/2018
Thesis type: Bachelor's thesis
Thesis language: čeština
Department: Institute of Information Studies and Librarianship (21-UISK)
Supervisor: PhDr. Helena Lipková, Ph.D.
Author: hidden - assigned and confirmed by the Study Dept.
Date of registration: 28.05.2018
Date of assignment: 28.05.2018
Administrator's approval: not processed yet
Confirmed by Study dept. on: 29.06.2018
Date and time of defence: 15.06.2020 09:00
Date of electronic submission:05.05.2020
Date of proceeded defence: 15.06.2020
Submitted/finalized: committed by student and finalized
Opponents: Mgr. Michaela Slussareff, Ph.D.
 
 
 
Guidelines
Práce bude věnována mezigeneračnímu přenosu dovedností při zacházení s moderními technologiemi mezi dospívajícími (popř. mladými dospělými) a seniory mimo přirozené prostředí rodiny, v daném případě v rámci společné zájmové skupiny. Praktická část práce se konkrétně zaměří na přenos dovedností potřebných k využívání mobilní aplikace JW Library. Výzkum bude realizován v podobě kvalitativních polostrukturovaných rozhovorů s oběma stranami – seniory i mladými dospělými. Cílem práce bude identifikovat předpoklady, úskalí a přínosy mezigenerační výměny dovedností tak, jak jsou pociťovány oběma stranami.
Bakalářská práce bude vytvořena v souladu s platnými vnitřními předpisy FF UK a dalšími metodickými pokyny a normativními dokumenty.
References
Chráska, M. (2007). Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. (Vyd. 1., 265 s.) Praha: Grada
Jirásková, Věra a kol. Mezigenerační porozumění a komunikace. Vyd. 1. Praha: Eurolex Bohemia, 2005. 198 s. ISBN 80-86861-80-5.
Klevetová, D., & Dlabalová, I. (2008). Motivační prvky při práci se seniory. (1. vyd., 202 s.) Praha: Grada
Petřková, A., & Čornaničová, R. (2004). Gerontagogika: úvod do teorie a praxe edukace seniorů. (1. vyd., 92 s.) Olomouc: Univerzita Palackého.
Rabušicová, M., Kamanová, L., & Pevná, K. (2011). O mezigeneračním učení. (1.vyd., 208 s.) Brno: Masarykova univerzita.
ROBERTSON, Guy. The contribution of volunteering and a wider asset based approach to active ageing and intergenerational solidarity in Europe. Working with Older People: Community Care Policy [online]. 2013, 17(1), 7-18 [cit. 2018-05-17]. DOI: 10.1108/13663661311312539. ISSN 13663666.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html