Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
Reflexe čtenářství žáků deváté třídy základní školy
Thesis title in Czech: Reflexe čtenářství žáků deváté třídy základní školy
Thesis title in English: Reading skills reflection of the ninth grade elementary school pupils
Key words: Čtenářství|pubescenti|čtenářství na druhém stupni základní školy|literární výchova|Rámcový vzdělávací program
English key words: Reading of pubescents|lower-secondary school reading habits|literacy education|Framework Education Programme
Academic year of topic announcement: 2017/2018
Thesis type: diploma thesis
Thesis language: čeština
Department: Institute of Information Studies and Librarianship (21-UISK)
Supervisor: PhDr. Hana Landová, Ph.D.
Author: hidden - assigned and confirmed by the Study Dept.
Date of registration: 24.05.2018
Date of assignment: 24.05.2018
Administrator's approval: not processed yet
Confirmed by Study dept. on: 19.10.2018
Date and time of defence: 27.01.2020 09:00
Date of electronic submission:11.12.2019
Date of proceeded defence: 27.01.2020
Submitted/finalized: committed by student and finalized
Opponents: Mgr. Sandra Ort Feyglová
 
 
 
Guidelines
Diplomová práce se bude zabývat čtenářstvím žáků 9. třídy základní školy ve spojitosti s evaluací výuky a reflexí návaznosti na rámcový vzdělávací program. Cílem práce je zhodnotit vliv školní výuky českého jazyka a literatury na žáky a jejich přístup ke čtenářství.
Výzkum bude proveden v 9. třídě základní školy kvalitativní metodou formou dotazníků. V kooperaci se školou a vyučujícím stanovím konkrétní výzkumné otázky. V souvislosti s průzkumem školou nabízených, případně žáky osvojených, podnětů připravím dotazník se zejména otevřenými otázkami. Součástí zkoumání bude pilotní výzkum provedený na relevantním vzorku žáků v jiné třídě. Výsledky výzkumu budou představovat zpětnou vazbu pro školu a učitele.

Předběžná osnova:
Čtenářství
Výuka
Věková kategorie žáků
Výzkum

Diplomová práce bude připravena v souladu s platnými vnitřními předpisy FF UK a dalšími metodickými pokyny a normativními dokumenty.
References
ČÁP, Jan, MAREŠ, Jiří. Psychologie pro učitele. 2. vyd. Praha: Portál, 2007. 655 s. ISBN 978-80-7367-273-7.
GUPPY, Peter, HUGHES, Margaret. Development Of Independent Reading: Reading Support Explained. Maidenhead: Open University Press, 1998. ISBN 0335201520.
HOFBAUER, Břetislav. Děti, mládež a volný čas. Praha: Portál, 2004. 173 s. ISBN 80-7178-927-5.
HOMOLOVÁ, Kateřina, LANDOVÁ, Hana, PRÁZOVÁ, Irena, RICHTER, Vít. České děti jako čtenáři. Host, 2015, 136 s. ISBN 978-80-7491-492-8.
ŠLAPAL, M., KOŠŤÁLOVÁ, H., HAUSENBLAS O. et al. Metodika rozvoje čtenářství a čtenářské gramotnosti. Nový Jičín: KVIC, 2012. 146 s. ISBN 978-80- 905036-8-7
VĚŘÍŠOVÁ, Irena. Kudy vede cesta ke čtenáři? : rozvoj dětského čtenářství na druhém stupni základní školy. Praha : GAC, 2007. 218 s.ISBN 978-80-254-0669-4.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html