Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
Komiksy a možnosti jejich využití ve vzdělávání dětí v knihovnách
Thesis title in Czech: Komiksy a možnosti jejich využití ve vzdělávání dětí v knihovnách
Thesis title in English: Comics and their use in the education of children in libraries
Key words: komiks|knihovny|dětští čtenáři|vzdělávání|knihovnické besedy|čtenářská gramotnost
English key words: comics|libraries|child readers|education|library activities|reading literacy
Academic year of topic announcement: 2017/2018
Thesis type: diploma thesis
Thesis language: čeština
Department: Institute of Information Studies and Librarianship (21-UISK)
Supervisor: PhDr. Hana Landová, Ph.D.
Author: hidden - assigned and confirmed by the Study Dept.
Date of registration: 24.05.2018
Date of assignment: 24.05.2018
Administrator's approval: not processed yet
Confirmed by Study dept. on: 29.06.2018
Date and time of defence: 27.01.2021 14:00
Date of electronic submission:14.12.2020
Date of proceeded defence: 27.01.2021
Submitted/finalized: committed by student and finalized
Opponents: Mgr. Nina Wanča, Ph.D.
 
 
 
Guidelines
Cílem diplomové práce je charakterizovat komiks jako svébytné médium a nastínit možnosti využití komiksů při práci s dětskými čtenáři. Na základě prostudování odborné literatury bude vypracována charakteristika komiksu (historie vývoje, proces vzniku, komponenty komiksu apod.) V práci budou blíže konkretizovány důvody k začleňování komiksů do knihovních fondů (např. možnosti vlivu na rozvoj čtenářských dovedností u dětí). Součástí práce bude také přehled činností, které lze s pomocí komiksů využít při vzdělávacích aktivitách. Výzkumná část bude zaměřena na analýzu vzdělávacích lekcí v knihovnách, které využívají práci s komiksem.

Osnova:
§ Komiks: charakteristika žánru a stručná historie.
§ Komiks jako součást knihovního fondu: zkušenosti ze zahraničí.
§ Komiks jako součást knihovního fondu: zkušenosti z ČR.
§ Komiks jako součást vzdělávacích lekcí v knihovnách.
§ Praktická část: analýza vybraných lekcí, rozhovory s účastníky a lektory.

Diplomová práce bude připravena v souladu s platnými vnitřními předpisy FF UK a dalšími metodickými pokyny a normativními dokumenty.
References
CROWLEY, Joel. Graphic Novels in the School Library. School Librarian [online]. 2015,63(3), s. 140-142 [cit. 2018-03-05]. ISSN 0036-6595.
GOLDSMITH, Francisca. Graphic novels now: building, managing, and marketing a dynamic collection. Chicago: American Library Association, 2005. 113 stran. ISBN 0838909043.
SMOLÍKOVÁ, Klára. Klářina kuchařka, aneb, Deset receptů na workshopy v knihovně: komiksové stripy na divoko. Čtenář: měsíčník pro knihovny, 2015,67(3), s. 97-99. ISSN 0011-2321. Dostupné z: http://ctenar.svkkl.cz/clanky/2015-roc-67/3-2015/klarina-kucharka-aneb-deset-receptu-na-workshopy-v-knihovne-142-1895.htm.
GROENSTEEN, Thierry. Stavba komiksu. Vyd. 1. Brno: Host, 2005. 218 stran. ISBN 80-7294-141-0.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html