Možnosti a limity interaktivních aplikací pro výuku hry na hudební nástroj
Thesis title in Czech: | Možnosti a limity interaktivních aplikací pro výuku hry na hudební nástroj |
---|---|
Thesis title in English: | The possibilities and limits of interactive applications for learning a musical instrument |
Key words: | interaktivní aplikace|mobilní aplikace|gamifikace|internet|hudební nástroj|hudba|kvalitativní výzkum |
English key words: | interactive applications|mobile applications|gamification|internet|musical instrument|music|qualitative research |
Academic year of topic announcement: | 2017/2018 |
Thesis type: | Bachelor's thesis |
Thesis language: | čeština |
Department: | Institute of Information Studies and Librarianship (21-UISK) |
Supervisor: | Mgr. Marta Hrubá |
Author: | hidden - assigned and confirmed by the Study Dept. |
Date of registration: | 24.05.2018 |
Date of assignment: | 24.05.2018 |
Administrator's approval: | not processed yet |
Confirmed by Study dept. on: | 08.06.2018 |
Date and time of defence: | 17.06.2019 09:00 |
Date of electronic submission: | 06.05.2019 |
Date of proceeded defence: | 17.06.2019 |
Submitted/finalized: | committed by student and finalized |
Opponents: | Mgr. Michaela Slussareff, Ph.D. |
Advisors: | Mgr. Stefan Segi, Ph.D. |
Guidelines |
Cílem práce je výzkum uživatelské zkušenosti s aplikacemi, které umožňují interaktivní výuku hry na reálný hudební nástroj (piano, kytara apod.). Na základě studií zabývajících se uplatněním a klasifikací takto zaměřených aplikací bude zpracován design kvalitativního výzkumu, který se zaměří na způsoby jejich využívaní pro osvojování hudebních dovedností. Zvolena je metoda polostrukturovaných rozhovorů, respondenty výzkumu budou zástupci vybraného segmentu uživatelů se srovnatelnou zkušeností z řad studentů hudby (instrumentalisté z konzervatoří a hudebních akademií). V rámci výzkumu bude zjišťováno, zda podobné aplikace používají či používali a jak hodnotí jejich přínos pro svou hudební praxi.
Předběžná osnova: 1. Možnosti interaktivní výuky hry na hudební nástroj prostřednictvím počítačové/mobilní aplikace 1a. Technologická podmíněnost 1b. Možnosti a limity takto vedené výuky 1c. Ohlasy a výzkumy 1d. Situace u nás (dostupnost, využívanost) 2. Kvalitativní výzkum 2a. Příprava výzkumu 2b. Teze a hypotézy 2c. Výzkumné otázky 2d. Výsledky 2e. Zhodnocení 3. Závěr: Do jaké míry považují uživatelé interaktivní aplikace pro výuku hry na hudební nástroj za užitečné, jaké typy a funkce a z jakých důvodů je preferují. Bakalářská práce bude připravena v souladu s platnými vnitřními předpisy FF UK a dalšími metodickými pokyny a normativními dokumenty. |
References |
BAUER, William I. Music learning today: digital pedagogy for creating, performing, and responding to music. New York: Oxford University Press, 2014. ISBN 9780199890613.
RUISMÄKI, Heikki. The iPad and music in the new learning environment. The European Journal of Social & Behavioural Sciences [online]. 2013,6(3), 1084-1096 [cit. 11.5.2018]. DOI: 10.15405/ejsbs.85. ISSN 23012218. Dostupné z: http://www.futureacademy.org.uk/files/menu_items/other/ejsbs85.pdf RUISMÄKI, Heikki, JUVONEN, Antti a LEHTONEN, Kimmo. The Internet as a Learning Environment in guitar playing: Rane's search for information and expertise. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 2012, 45: 381-390. HO, Wai‐Chung. Students’ experiences with and preferences for using information technology in music learning in Shanghai’s secondary schools. British Journal of Educational Technology, 2007, 38.4: 699-714. HENDL, Jan. Kvalitativní výzkum: základní teorie, metody a aplikace. Čtvrté, přepracované a rozšířené vydání. Praha: Portál, 2016. ISBN 978-80-262-0982-9. |