Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
Možnosti a limity interaktivních aplikací pro výuku hry na hudební nástroj
Thesis title in Czech: Možnosti a limity interaktivních aplikací pro výuku hry na hudební nástroj
Thesis title in English: The possibilities and limits of interactive applications for learning a musical instrument
Key words: interaktivní aplikace|mobilní aplikace|gamifikace|internet|hudební nástroj|hudba|kvalitativní výzkum
English key words: interactive applications|mobile applications|gamification|internet|musical instrument|music|qualitative research
Academic year of topic announcement: 2017/2018
Thesis type: Bachelor's thesis
Thesis language: čeština
Department: Institute of Information Studies and Librarianship (21-UISK)
Supervisor: Mgr. Marta Hrubá
Author: hidden - assigned and confirmed by the Study Dept.
Date of registration: 24.05.2018
Date of assignment: 24.05.2018
Administrator's approval: not processed yet
Confirmed by Study dept. on: 08.06.2018
Date and time of defence: 17.06.2019 09:00
Date of electronic submission:06.05.2019
Date of proceeded defence: 17.06.2019
Submitted/finalized: committed by student and finalized
Opponents: Mgr. Michaela Slussareff, Ph.D.
 
 
 
Advisors: Mgr. Stefan Segi, Ph.D.
Guidelines
Cílem práce je výzkum uživatelské zkušenosti s aplikacemi, které umožňují interaktivní výuku hry na reálný hudební nástroj (piano, kytara apod.). Na základě studií zabývajících se uplatněním a klasifikací takto zaměřených aplikací bude zpracován design kvalitativního výzkumu, který se zaměří na způsoby jejich využívaní pro osvojování hudebních dovedností. Zvolena je metoda polostrukturovaných rozhovorů, respondenty výzkumu budou zástupci vybraného segmentu uživatelů se srovnatelnou zkušeností z řad studentů hudby (instrumentalisté z konzervatoří a hudebních akademií). V rámci výzkumu bude zjišťováno, zda podobné aplikace používají či používali a jak hodnotí jejich přínos pro svou hudební praxi.

Předběžná osnova:
1. Možnosti interaktivní výuky hry na hudební nástroj prostřednictvím počítačové/mobilní aplikace
1a. Technologická podmíněnost
1b. Možnosti a limity takto vedené výuky
1c. Ohlasy a výzkumy
1d. Situace u nás (dostupnost, využívanost)
2. Kvalitativní výzkum
2a. Příprava výzkumu
2b. Teze a hypotézy
2c. Výzkumné otázky
2d. Výsledky
2e. Zhodnocení
3. Závěr: Do jaké míry považují uživatelé interaktivní aplikace pro výuku hry na hudební nástroj za užitečné, jaké typy a funkce a z jakých důvodů je preferují.

Bakalářská práce bude připravena v souladu s platnými vnitřními předpisy FF UK a dalšími metodickými pokyny a normativními dokumenty.
References
BAUER, William I. Music learning today: digital pedagogy for creating, performing, and responding to music. New York: Oxford University Press, 2014. ISBN 9780199890613.
RUISMÄKI, Heikki. The iPad and music in the new learning environment. The European Journal of Social & Behavioural Sciences [online]. 2013,6(3), 1084-1096 [cit. 11.5.2018]. DOI: 10.15405/ejsbs.85. ISSN 23012218. Dostupné z: http://www.futureacademy.org.uk/files/menu_items/other/ejsbs85.pdf
RUISMÄKI, Heikki, JUVONEN, Antti a LEHTONEN, Kimmo. The Internet as a Learning Environment in guitar playing: Rane's search for information and expertise. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 2012, 45: 381-390.
HO, Wai‐Chung. Students’ experiences with and preferences for using information technology in music learning in Shanghai’s secondary schools. British Journal of Educational Technology, 2007, 38.4: 699-714.
HENDL, Jan. Kvalitativní výzkum: základní teorie, metody a aplikace. Čtvrté, přepracované a rozšířené vydání. Praha: Portál, 2016. ISBN 978-80-262-0982-9.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html