Hodnotová orientace a postoje sourozenců dětí s postižením
Thesis title in Czech: | Hodnotová orientace a postoje sourozenců dětí s postižením |
---|---|
Thesis title in English: | Value system and attitudes of siblings of disabled children |
Key words: | hodnotová orientace|postoje|sourozenci dětí s postižením|dítě s postižením|sourozenecký vztah |
English key words: | value system|attitudes|siblings of children with disabilities|children with disability|siblings relationship |
Academic year of topic announcement: | 2017/2018 |
Thesis type: | diploma thesis |
Thesis language: | čeština |
Department: | Department of Psychology (21-KPS) |
Supervisor: | prof. PhDr. Lenka Šulová, CSc. |
Author: | hidden - assigned and confirmed by the Study Dept. |
Date of registration: | 24.05.2018 |
Date of assignment: | 24.05.2018 |
Administrator's approval: | not processed yet |
Confirmed by Study dept. on: | 31.05.2018 |
Date and time of defence: | 21.01.2020 00:00 |
Date of electronic submission: | 10.12.2019 |
Date of proceeded defence: | 21.01.2020 |
Submitted/finalized: | committed by student and finalized |
Opponents: | PhDr. Kristýna Krejčová, Ph.D. |
Guidelines |
Cílem diplomové práce bude zmapování dosavadních poznatků o dopadu soužití se sourozencem s postižením na vytváření hodnot a postojů dětí a dospívajících. Součástí teoretické části bude přehled poznatků týkajících se těchto psychologických konstruktů a jejich vývoje. Dále tato práce bude v teoretické části zaměřena na situaci rodiny dítěte s postižením a vliv tohoto faktu na její systém. V tomto sledu bude dále zaměřena pozornost na život sourozence dítěte s postižením a jeho vývoj. V empirické části bude diplomová práce zaměřena na kvantitativní zjištění hodnotové orientace a postojů u této skupiny dětí a identifikaci rozdílu v tomto směru oproti obecné populaci. Data budou sbírána dotazníkovou metodou a dále statisticky analyzována. Výsledky budou dále porovnávány s dalšími podobnými studiemi a mohou přinést užitečné výsledky pro odbornou práci s celou rodinou. |
References |
Bågenholm, A., & Gillberg, C. (1991). Psychosocial effects on siblings of children with autism and mental retardation: A population-based study. Journal of Mental Deficiency Research, 35(4), 291-307. Connors, C., & Stalker, K. (2003). The Views and Experiences of Disabled Children and Their Siblings: A Positive Outlook. London: Jessica Kingsley Publishers. Leman, K. (2012). Sourozenecké konstelace. Praha: Portál. Matějček, Z. (2001). Psychologie nemocných a zdravotně postižených dětí. Jinočany: H & H. Říčan, P., & Krejčířová, D. (2006). Dětská klinická psychologie. Praha: Grada Schopler, E., & Mesibov, G. B. (1984). The Effects of autism on the family. New York: Plenum press. |