Psychologické aspekty svědecké výpovědi dítěte ve věku 3 až 6 let
Thesis title in Czech: | Psychologické aspekty svědecké výpovědi dítěte ve věku 3 až 6 let |
---|---|
Thesis title in English: | Psychological aspects of child testimony in the age of 3 to 6 years |
Key words: | předškolní svědek|výslech dětí|výslechové metody|časové pomůcky|NICHD protokol |
English key words: | preschool witness|child interview|interview methods|time-telling aids|NICHD protocol |
Academic year of topic announcement: | 2017/2018 |
Thesis type: | Bachelor's thesis |
Thesis language: | čeština |
Department: | Department of Psychology (21-KPS) |
Supervisor: | PhDr. Hedvika Boukalová, Ph.D. |
Author: | hidden - assigned and confirmed by the Study Dept. |
Date of registration: | 24.05.2018 |
Date of assignment: | 24.05.2018 |
Administrator's approval: | not processed yet |
Confirmed by Study dept. on: | 31.05.2018 |
Date and time of defence: | 21.06.2019 00:00 |
Date of electronic submission: | 15.05.2019 |
Date of proceeded defence: | 21.06.2019 |
Submitted/finalized: | committed by student and finalized |
Opponents: | Mgr. Hana Trojanová, Ph.D. |
Guidelines |
Bakalářská práce má za cíl zmapovat významné faktory ovlivňující svědeckou výpověď dítěte ve věku od 3 do 6 let. Zabývá se zejména kognitivními a sociálně-emočními charakteristikami dítěte s přihlédnutím k typu trestného činu, jehož je dítě svědkem a způsob vedení výslechu. V literárně přehledové části se bude práce zabývat tématy jako paměť, jazyk, vnímání a chápání času, sugestibilita, sociální vztahy a případně některými specifiky různých typů trestných činů a způsobům vedení výslechu. Předmětem námětu výzkumu bude, zda a jak se projevuje schopnost dětí ve věku od 3 do 6 let správně svědčit vůči činu, jehož je dítě svědkem. Výzkum bude navržen jako experiment, s účastí dítěte v kontrolovaném prostředí, kde proběhne sehraná scéna s krádeží. Po určitém čase bude dítě požádáno svědčit. Výsledky mohou přispět kriminalistické praxi a přinést cenné poznatky k problematice výpovědi dětí |
References |
Gillernová, I., & Boukalová, H. (2006). Vybrané kapitoly z kriminalistické psychologie. Praha: Karolinum. Holliday, R. E., & Marche, T. A. (2013). Child forensic psycholog: Victim and eyewitness memory. New York: Palgrave Macmillan. Lamb, M. E. (2011). Children's testimony: a handbook of psychological research and forensic practice (2nd ed). Chichester: John Wiley. Netík, K., Netíková, D. & Hájek, S. (1997). Psychologie v právu. Praha: C.H.Beck. Pozzulo, J. (2017). The young eyewitness: how well do children and adolescents describe and identify perpetrators?. Washington: American Psychological Association. |