Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
Psychologické aspekty svědecké výpovědi dítěte ve věku 3 až 6 let
Thesis title in Czech: Psychologické aspekty svědecké výpovědi dítěte ve věku 3 až 6 let
Thesis title in English: Psychological aspects of child testimony in the age of 3 to 6 years
Key words: předškolní svědek|výslech dětí|výslechové metody|časové pomůcky|NICHD protokol
English key words: preschool witness|child interview|interview methods|time-telling aids|NICHD protocol
Academic year of topic announcement: 2017/2018
Thesis type: Bachelor's thesis
Thesis language: čeština
Department: Department of Psychology (21-KPS)
Supervisor: PhDr. Hedvika Boukalová, Ph.D.
Author: hidden - assigned and confirmed by the Study Dept.
Date of registration: 24.05.2018
Date of assignment: 24.05.2018
Administrator's approval: not processed yet
Confirmed by Study dept. on: 31.05.2018
Date and time of defence: 21.06.2019 00:00
Date of electronic submission:15.05.2019
Date of proceeded defence: 21.06.2019
Submitted/finalized: committed by student and finalized
Opponents: Mgr. Hana Trojanová, Ph.D.
 
 
 
Guidelines
Bakalářská práce má za cíl zmapovat významné faktory ovlivňující svědeckou výpověď dítěte ve věku od 3 do 6 let. Zabývá se zejména kognitivními a sociálně-emočními charakteristikami dítěte s přihlédnutím k typu trestného činu, jehož je dítě svědkem a způsob vedení výslechu.
V literárně přehledové části se bude práce zabývat tématy jako paměť, jazyk, vnímání a chápání času, sugestibilita, sociální vztahy a případně některými specifiky různých typů trestných činů a způsobům vedení výslechu.

Předmětem námětu výzkumu bude, zda a jak se projevuje schopnost dětí ve věku od 3 do 6 let správně svědčit vůči činu, jehož je dítě svědkem. Výzkum bude navržen jako experiment, s účastí dítěte v kontrolovaném prostředí, kde proběhne sehraná scéna s krádeží. Po určitém čase bude dítě požádáno svědčit.
Výsledky mohou přispět kriminalistické praxi a přinést cenné poznatky k problematice výpovědi dětí
References
Gillernová, I., & Boukalová, H. (2006). Vybrané kapitoly z kriminalistické psychologie. Praha: Karolinum.

Holliday, R. E., & Marche, T. A. (2013). Child forensic psycholog: Victim and eyewitness memory. New York: Palgrave Macmillan.

Lamb, M. E. (2011). Children's testimony: a handbook of psychological research and forensic practice (2nd ed). Chichester: John Wiley.

Netík, K., Netíková, D. & Hájek, S. (1997). Psychologie v právu. Praha: C.H.Beck.

Pozzulo, J. (2017). The young eyewitness: how well do children and adolescents describe and identify perpetrators?. Washington: American Psychological Association.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html