Faktory asociované s podváděním
Thesis title in Czech: | Faktory asociované s podváděním |
---|---|
Thesis title in English: | Factors associated with cheating |
Key words: | podvádění|nečestnost|spánková deprivace |
English key words: | cheating|dishonesty|sleep deprivation |
Academic year of topic announcement: | 2017/2018 |
Thesis type: | Bachelor's thesis |
Thesis language: | čeština |
Department: | Department of Psychology (21-KPS) |
Supervisor: | Mgr. Ing. Marek Vranka |
Author: | hidden - assigned and confirmed by the Study Dept. |
Date of registration: | 24.05.2018 |
Date of assignment: | 24.05.2018 |
Administrator's approval: | not processed yet |
Confirmed by Study dept. on: | 08.06.2018 |
Date and time of defence: | 20.06.2019 00:00 |
Date of electronic submission: | 13.05.2019 |
Date of proceeded defence: | 20.06.2019 |
Submitted/finalized: | committed by student and finalized |
Opponents: | doc. Mgr. Jiří Lukavský, Ph.D. |
Guidelines |
Cílem této bakalářské práce bude vytvoření přehledu faktorů asociovaných s podváděním a vyhodnocení jejich empirické podpory. Následně bude navržen výzkumný projekt, který prozkoumá nejspornější faktory z vytvořeného přehledu. Těžištěm literárně přehledové části bakalářské práce bude identifikace faktorů asociovaných s podváděním a vyhodnocení evidence, která je podpírá. Bude vyhodnocena kvalita výzkumných designů a statistické analýzy v rámci jednotlivých faktorů. Budou popsány největší klady a zápory v jednotlivých výzkumech a kriticky ohodnocena evidence stojící za jednotlivými faktory. Celá literárně přehledová část povede k ucelenějšímu vhledu do problematiky výzkumů zaměřujících se na podvádění, identifikaci jejich silných a slabých míst a vyhodnocení evidence, kterou poskytují pro jednotlivé faktory, s jimiž je podvádění asociováno. Zaměřením výzkumného projektu bude replikace a konceptuální replikace faktorů asociovaných s podváděním, které jsou často citovány a považovány za důležité, ale jejichž empirická podpora je slabá, popřípadě pochybná. Výsledky z výzkumného projektu by měly vést k osvětlení aktuální situace, rozšíření empirické podpory v rámci vybraných faktorů a nastínění cesty pro další experimentální zkoumání. |
References |
Ariely, D., & Jones, S. (2012). The (honest) Truth about Dishonesty: How We Lie to Everyone, Especially Ourselves(Vol. 336). New York, NY: HarperCollins. Cojoc, D., & Stoian, A. (2014). Dishonesty and charitable behavior. Experimental Economics, 17(4), 717-732. Fischbacher, U., & Föllmi-Heusi, F. (2013). Lies in disguise - an experimental study on cheating. Journal of the European Economic Association, 11(3), 525-547. Pittarello, A., Leib, M., Gordon-Hecker, T., & Shalvi, S. (2015). Justifications shape ethical blind spots. Psychological Science, 26(6), 794-804. Popliger, M., Talwar, V., & Crossman, A. (2011). Predictors of children’s prosocial lie-telling: Motivation, socialization variables, and moral understanding. Journal of experimental child psychology, 110(3), 373-392. |