Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
Faktory asociované s podváděním
Thesis title in Czech: Faktory asociované s podváděním
Thesis title in English: Factors associated with cheating
Key words: podvádění|nečestnost|spánková deprivace
English key words: cheating|dishonesty|sleep deprivation
Academic year of topic announcement: 2017/2018
Thesis type: Bachelor's thesis
Thesis language: čeština
Department: Department of Psychology (21-KPS)
Supervisor: Mgr. Ing. Marek Vranka
Author: hidden - assigned and confirmed by the Study Dept.
Date of registration: 24.05.2018
Date of assignment: 24.05.2018
Administrator's approval: not processed yet
Confirmed by Study dept. on: 08.06.2018
Date and time of defence: 20.06.2019 00:00
Date of electronic submission:13.05.2019
Date of proceeded defence: 20.06.2019
Submitted/finalized: committed by student and finalized
Opponents: doc. Mgr. Jiří Lukavský, Ph.D.
 
 
 
Guidelines
Cílem této bakalářské práce bude vytvoření přehledu faktorů asociovaných s podváděním a vyhodnocení jejich empirické podpory. Následně bude navržen výzkumný projekt, který prozkoumá nejspornější faktory z vytvořeného přehledu.
Těžištěm literárně přehledové části bakalářské práce bude identifikace faktorů asociovaných s podváděním a vyhodnocení evidence, která je podpírá. Bude vyhodnocena kvalita výzkumných designů a statistické analýzy v rámci jednotlivých faktorů. Budou popsány největší klady a zápory v jednotlivých výzkumech a kriticky ohodnocena evidence stojící za jednotlivými faktory. Celá literárně přehledová část povede k ucelenějšímu vhledu do problematiky výzkumů zaměřujících se na podvádění, identifikaci jejich silných a slabých míst a vyhodnocení evidence, kterou poskytují pro jednotlivé faktory, s jimiž je podvádění asociováno.

Zaměřením výzkumného projektu bude replikace a konceptuální replikace faktorů asociovaných s podváděním, které jsou často citovány a považovány za důležité, ale jejichž empirická podpora je slabá, popřípadě pochybná. Výsledky z výzkumného projektu by měly vést k osvětlení aktuální situace, rozšíření empirické podpory v rámci vybraných faktorů a nastínění cesty pro další experimentální zkoumání.
References
Ariely, D., & Jones, S. (2012). The (honest) Truth about Dishonesty: How We Lie to Everyone, Especially Ourselves(Vol. 336). New York, NY: HarperCollins.

Cojoc, D., & Stoian, A. (2014). Dishonesty and charitable behavior. Experimental Economics, 17(4), 717-732.

Fischbacher, U., & Föllmi-Heusi, F. (2013). Lies in disguise - an experimental study on cheating. Journal of the European Economic Association, 11(3), 525-547.

Pittarello, A., Leib, M., Gordon-Hecker, T., & Shalvi, S. (2015). Justifications shape ethical blind spots. Psychological Science, 26(6), 794-804.

Popliger, M., Talwar, V., & Crossman, A. (2011). Predictors of children’s prosocial lie-telling: Motivation, socialization variables, and moral understanding. Journal of experimental child psychology, 110(3), 373-392.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html