Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
Využití webových platforem a mobilních aplikací ve výuce češtiny jako cizího jazyka
Thesis title in Czech: Využití webových platforem a mobilních aplikací ve výuce češtiny jako cizího jazyka
Thesis title in English: Web Platfroms and Mobile Applications in Teaching Czech for Foreigners
Key words: webové platfromy|mobilní aplikace|čeština jako cizí jazyk|metodologie|gramatika|slovní zásoba|psaní|čtení|poslech|výslovnost|mluvení|české reálie
English key words: web platforms|mobile applications|Czech for foreigners|methodology|grammar|vocabulary|writing|reading|listening|pronunciation|Czech Life and Institutions
Academic year of topic announcement: 2017/2018
Thesis type: diploma thesis
Thesis language: čeština
Department: Institute of Czech Language and Theory of Communication (21-UCJTK)
Supervisor: Mgr. Svatava Škodová, Ph.D.
Author: hidden - assigned and confirmed by the Study Dept.
Date of registration: 21.05.2018
Date of assignment: 18.06.2018
Administrator's approval: not processed yet
Confirmed by Study dept. on: 27.06.2018
Date and time of defence: 31.01.2022 09:00
Date of electronic submission:29.12.2021
Date of proceeded defence: 31.01.2022
Submitted/finalized: committed by student and finalized
Opponents: Mgr. Kateřina Šormová, Ph.D.
 
 
 
Guidelines
Diplomová práce se zaměří na využití webových platforem a mobilních aplikací ve výuce češtiny jako cizího jazyka. Digitální technologie jsou v dnešní době nepostradatelnou součástí našeho každodenního života a mají velký potenciál i ve vzdělávání. Teoretická část práce bude obecně mapovat využití technologií ve výučování, zvl. cizíchjazyků. Materiál pro výuku, který bude navržen jako součást práce, bude cílený na jazykovou úroveň A1/A2 evropského referenčního rámce. Praktická část práce se zaměří na popis jednotlivých platforem a aplikací (např. Quizlet, Kahoot, Nearpood, Skype, Socrative…) a jejich potenciál a možnosti užití během lekcí češtiny jako cizího jazyka. Ke každé platformě/aplikaci bude navržen metodický list pro jejich využití. Využití aplikací bude strukturováno tak, aby pokrylo jak jednotlivé řečové dovednosti, tj. čtení, poslech, psaní, mluvení, tak jednotlivé roviny výuky řečového systému, tj. výslovnost, slovní zásobu, gramatiku, ale také sociokulturní složky výuky v rámci reálií v širokém slova smyslu.
Cílem práce je systematicky zmapovat a navrhnout možnosti využití moderních technologií ve výuce češtiny jako cizího jazyka.
References
BRDIČKA, Bořivoj. Role internetu ve vzdělávání: studijní materiál pro učitele snažící se uplatnit moderní technologie ve výuce. Kladno: AISIS, 2003. ISBN 80-239-0106-0.
KAPOUNOVÁ, Jana. Používání informační a komunikační technologie ve výuce. Ostrava: Ostravská univerzita, 1999. ISBN 80-7042-145-2.
LOJOVÁ, Gabriela a Kateřina VLČKOVÁ. Styly a strategie učení ve výuce cizích jazyků. Praha: Portál, 2011. ISBN 978-80-7367-876-0.
NEUMAJER, Ondřej, Lucie ROHLÍKOVÁ a Jiří ZOUNEK. Učíme se s tabletem: využití mobilních technologií ve vzdělávání. Praha: Wolters Kluwer, 2015. ISBN 978-80-7478-768-3.
PITLER, Howard, Elizabeth Ross. HUBBELL a Matt. KUHN. Using technology with classroom instruction that works. 2nd ed. Alexandria, Va.: Association for Supervision and Curriculum Development, c2012. ISBN 978-1-4166-1430-2.
Referenční popis češtiny pro účely zkoušky z českého jazyka pro trvalý pobyt v ČR – úrovně A1, A2. Praha 10 – Hostivař, PSČ 102 00, Weilova 1271/6., 2016. ISBN 978-80-7481-164-7.
RICHARDS, Jack C. a Theodore S. RODGERS. Approaches and methods in language teaching. Third edition. Cambridge: Cambridge University Press, 2014. ISBN 978-1-107-67596-4.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html