Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
Způsoby rozvoje klíčových kompetencí v rámci metod Montessori pedagogiky
Thesis title in Czech: Způsoby rozvoje klíčových kompetencí v rámci metod Montessori pedagogiky
Thesis title in English: The ways of development of the key competencies within methodes of Montessori pedagogy
Key words: KLÍČOVÉ KOMPETENCE|MONTESSORI PEDAGOGIKA|VYUČOVACÍ METODY
English key words: KEY COMPETENCIES|MONTESSORI PEDAGOGY|METHODES OF LEARNING
Academic year of topic announcement: 2017/2018
Thesis type: diploma thesis
Thesis language: čeština
Department: Department of Education (21-KPED)
Supervisor: doc. PhDr. Hana Kasíková, CSc.
Author: hidden - assigned and confirmed by the Study Dept.
Date of registration: 28.04.2018
Date of assignment: 28.04.2018
Administrator's approval: not processed yet
Confirmed by Study dept. on: 12.06.2019
Date and time of defence: 16.06.2020 10:00
Date of electronic submission:06.05.2020
Date of proceeded defence: 16.06.2020
Submitted/finalized: committed by student and finalized
Opponents: doc. PhDr. Josef Valenta, CSc.
 
 
 
Guidelines
Práce se zabývá způsoby rozvoje klíčových kompetencí žáků v rámci metod Montessori pedagogiky. První část je věnována zhodnocení současného stavu poznání v oblasti klíčových kompetencí a v oblasti Montessori pedagogiky a jejích metod. Druhá část se opírá o teoretická východiska, aby je dále podrobovala zkoumání v empirické rovině, v níž shledáváme těžiště celé práce. Praktická část práce tedy analyzuje přístupy dvou vybraných základních Montessori škol k rozvoji klíčových kompetencí v rámci aplikovaných vyučovacích metod. Závěr práce je zasvěcen zhodnocení využívaných metod ve vztahu k rozvoji klíčových kompetencí a komparaci způsobů zacházení s rozvojem klíčových kompetencí na těchto dvou vybraných školách.
References
HENDL, Jan. Kvalitativní výzkum: základní metody a aplikace. Vyd. 1. Praha: Portál, 2005.
BELZ, Horst. SIEGRIST, Marco. Klíčové kompetence a jejich rozvíjení. Praha: Portál, 2015.
KNECHT, Petr a kol. Příležitosti k rozvíjení kompetence k řešení problémů ve výuce na základních školách.
MAŇÁK, Josef. ŠVEC, Vlastimil. Výukové metody. Brno: Paido, 2003.
MONTESSORI, Maria. Tajuplné dětství. Praha: Triton, 2012.
Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání. [online]. Praha: MŠMT, 2015. 164 s. [cit. 2017-12-14]. Dostupné z WWW:<http://www.nuv.cz/uploads/RVP_ZV_2016.pdf/>.
VETEŠKA, Jaroslav. TURECKIOVÁ, Michaela. Kompetence ve vzdělávání. Praha: Grada Publishing, 2008.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html