Neziskové organizace ve vzdělávání žáků s odlišným mateřským jazykem
Thesis title in Czech: | Neziskové organizace ve vzdělávání žáků s odlišným mateřským jazykem |
---|---|
Thesis title in English: | Non-profit organizations in the education of pupils with a different mother tongue |
Key words: | čeština jako druhý jazyk|jazyková politika|jazykový management|neziskové organizace|základní školy|žáci s odlišným mateřským jazykem |
English key words: | Czech as a second language|language policy|language management|non-profit organizations|elementary schools|pupils with a different mother tongue |
Academic year of topic announcement: | 2017/2018 |
Thesis type: | diploma thesis |
Thesis language: | čeština |
Department: | Institute of Czech Language and Theory of Communication (21-UCJTK) |
Supervisor: | Mgr. Tamah Sherman, Ph.D. |
Author: | hidden - assigned and confirmed by the Study Dept. |
Date of registration: | 05.03.2018 |
Date of assignment: | 12.03.2018 |
Administrator's approval: | not processed yet |
Confirmed by Study dept. on: | 19.04.2018 |
Date and time of defence: | 17.06.2019 09:00 |
Date of electronic submission: | 09.05.2019 |
Date of proceeded defence: | 17.06.2019 |
Submitted/finalized: | committed by student and finalized |
Opponents: | Mgr. Hana Dufková, Ph.D. |
Guidelines |
Práce si klade za cíl postihnout a analyzovat současnou situaci v oblasti vzdělávání žáků s odlišným mateřským jazykem v českých základních školách i mimo ně. V teoretické části se práce jednak zaměří na jazykovou politiku a jazykový management v České republice, jednak charakterizuje tři hlavní aktéry v oblasti vzdělávání žáků s odlišným mateřským jazykem: neziskové organizace, základní školy a státní orgány. Praktická část se pak formou polostrukturovaných rozhovorů se zástupci těchto tří skupin pokusí postihnout jejich konkrétní role, fungování, vzájemné vztahy a případnou spolupráci. Zároveň bude věnována zvláštní pozornost vybraným pražským neziskovým organizacím a jejich realizaci mimoškolních (jazykově-vzdělávacích) aktivit pro děti ve věku od 6 do 15 let (tj. povinné školní docházky). Výzkumné otázky: Jaké jsou role a vzájemné vztahy neziskových organizací, základních škol a státních orgánů jakožto aktérů jazykového managementu v oblasti vzdělávání žáků s odlišným mateřským jazykem v ČR? Jaké problémy spatřují neziskové organizace ve vzdělávání žáků s odlišným mateřským jazykem v ČR a jak tyto problémy řeší? |