Přečteno 12:45 : Vliv potvrzení o přečtení na transformaci mezilidské komunikace
Thesis title in Czech: | Přečteno 12:45 : Vliv potvrzení o přečtení na transformaci mezilidské komunikace |
---|---|
Thesis title in English: | Read 12:45 : Read receipts and their effect on the transformation of interpersonal communication |
Key words: | Awareness Cues|interakce člověk–počítač|Instant Messaging|kontext|Messenger|mezilidská komunikace|počítačově mediovaná komunikace|potvrzení o přečtení |
English key words: | Awareness Cues|Computer Mediated Communication|Interpersonal Communication|Read receipts|Instant Messaging|Messenger|context|Human–Computer Interactiton |
Academic year of topic announcement: | 2017/2018 |
Thesis type: | diploma thesis |
Thesis language: | čeština |
Department: | Institute of Information Studies and Librarianship - New Media Studies (21-UISKNM) |
Supervisor: | Mgr. Michaela Slussareff, Ph.D. |
Author: | hidden - assigned and confirmed by the Study Dept. |
Date of registration: | 23.01.2018 |
Date of assignment: | 23.01.2018 |
Administrator's approval: | not processed yet |
Confirmed by Study dept. on: | 30.01.2018 |
Date and time of defence: | 09.09.2019 09:00 |
Date of electronic submission: | 31.07.2019 |
Date of proceeded defence: | 09.09.2019 |
Submitted/finalized: | committed by student and finalized |
Opponents: | Mgr. Josef Šlerka, Ph.D. |
Advisors: | Mgr. Jakub Fiala, Ph.D. |
Guidelines |
Cílem práce je prozkoumat změny v on-line komunikaci, které s sebou přinesl ukazatel potvrzení o přečtení, a prostřednictvím kvalitativního výzkumu zjistit, jak na ně uživatelé reagují. Teoretická část se bude věnovat teorii komunikace, počítačem zprostředkované komunikaci a sémiotice v prostředí instant messagingu. V praktické části bude za pomocí dat z polostrukturovaných rozhovorů s pečlivě zvolenými respondenty analyzován vztah odesílatele a příjemce, motivace k zobrazení zprávy, následné reakce i způsoby, kterými uživatelé mohou ovlivňovat či ovlivňují komunikaci pomocí potvrzení o přečtení. Diplomová práce bude připravena v souladu s platnými vnitřními předpisy FF UK a dalšími metodickými pokyny a normativními dokumenty. |
References |
ALTER, Adam L. Irresistible: the rise of addictive technology and the business of keeping us hooked. New York: Penguin Press, 2017. ISBN 9781594206641. ECO, Umberto. Teorie sémiotiky. Praha: Argo, 2009. ISBN 978-80-257-0157-7. GRANOVETTER, Mark S. The Strength of Weak Ties. American Journal of Sociology [online]. 1973,78(6), 1360-1380. DOI: 10.1086/225469. ISSN 0002-9602. Dostupné z: http://www.journals.uchicago.edu/doi/10.1086/225469. HARTLEY, Peter. Interpersonal communication. 2nd ed. New York: Routledge, 1999. ISBN 978-0415181075. THURLOW, Crispin, Laura LENGEL a Alice TOMIC. Computer mediated communication: social interaction and the internet. Repr. London [u.a.]: SAGE, 2008. ISBN 9780761949541. |