Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
Přečteno 12:45 : Vliv potvrzení o přečtení na transformaci mezilidské komunikace
Thesis title in Czech: Přečteno 12:45 : Vliv potvrzení o přečtení na transformaci mezilidské komunikace
Thesis title in English: Read 12:45 : Read receipts and their effect on the transformation of interpersonal communication
Key words: Awareness Cues|interakce člověk–počítač|Instant Messaging|kontext|Messenger|mezilidská komunikace|počítačově mediovaná komunikace|potvrzení o přečtení
English key words: Awareness Cues|Computer Mediated Communication|Interpersonal Communication|Read receipts|Instant Messaging|Messenger|context|Human–Computer Interactiton
Academic year of topic announcement: 2017/2018
Thesis type: diploma thesis
Thesis language: čeština
Department: Institute of Information Studies and Librarianship - New Media Studies (21-UISKNM)
Supervisor: Mgr. Michaela Slussareff, Ph.D.
Author: hidden - assigned and confirmed by the Study Dept.
Date of registration: 23.01.2018
Date of assignment: 23.01.2018
Administrator's approval: not processed yet
Confirmed by Study dept. on: 30.01.2018
Date and time of defence: 09.09.2019 09:00
Date of electronic submission:31.07.2019
Date of proceeded defence: 09.09.2019
Submitted/finalized: committed by student and finalized
Opponents: Mgr. Josef Šlerka, Ph.D.
 
 
 
Advisors: Mgr. Jakub Fiala, Ph.D.
Guidelines
Cílem práce je prozkoumat změny v on-line komunikaci, které s sebou přinesl ukazatel potvrzení o přečtení, a prostřednictvím kvalitativního výzkumu zjistit, jak na ně uživatelé reagují. Teoretická část se bude věnovat teorii komunikace, počítačem zprostředkované komunikaci a sémiotice v prostředí instant messagingu. V praktické části bude za pomocí dat z polostrukturovaných rozhovorů s pečlivě zvolenými respondenty analyzován vztah odesílatele a příjemce, motivace k zobrazení zprávy, následné reakce i způsoby, kterými uživatelé mohou ovlivňovat či ovlivňují komunikaci pomocí potvrzení o přečtení.
Diplomová práce bude připravena v souladu s platnými vnitřními předpisy FF UK a dalšími metodickými pokyny a normativními dokumenty.
References
ALTER, Adam L. Irresistible: the rise of addictive technology and the business of keeping us hooked. New York: Penguin Press, 2017. ISBN 9781594206641.
ECO, Umberto. Teorie sémiotiky. Praha: Argo, 2009. ISBN 978-80-257-0157-7.
GRANOVETTER, Mark S. The Strength of Weak Ties. American Journal of Sociology [online]. 1973,78(6), 1360-1380. DOI: 10.1086/225469. ISSN 0002-9602. Dostupné z: http://www.journals.uchicago.edu/doi/10.1086/225469.
HARTLEY, Peter. Interpersonal communication. 2nd ed. New York: Routledge, 1999. ISBN 978-0415181075.
THURLOW, Crispin, Laura LENGEL a Alice TOMIC. Computer mediated communication: social interaction and the internet. Repr. London [u.a.]: SAGE, 2008. ISBN 9780761949541.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html