The influence of social media and hyperconnectivity on student academic productivity and performance
Thesis title in Czech: | Vliv sociálních médií a hyperkonektivity na akademickou produktivitu a výkonnost studentů |
---|---|
Thesis title in English: | The influence of social media and hyperconnectivity on student academic productivity and performance |
Key words: | sociální média|sociální sítě|Facebook|produktivita|student|hyperkonektivita|akademická produktivita|prokrastinace|media multitasking |
English key words: | social media|social networks|Facebook|productivity|hyperconnectivity|academic productivity|procrastination|media multitasking |
Academic year of topic announcement: | 2017/2018 |
Thesis type: | diploma thesis |
Thesis language: | angličtina |
Department: | Institute of Information Studies and Librarianship - New Media Studies (21-UISKNM) |
Supervisor: | Mgr. Josef Šlerka, Ph.D. |
Author: | hidden - assigned and confirmed by the Study Dept. |
Date of registration: | 23.01.2018 |
Date of assignment: | 23.01.2018 |
Administrator's approval: | not processed yet |
Confirmed by Study dept. on: | 30.01.2018 |
Date and time of defence: | 07.09.2021 09:00 |
Date of electronic submission: | 04.08.2021 |
Date of proceeded defence: | 07.09.2021 |
Submitted/finalized: | committed by student and finalized |
Opponents: | Mgr. Jakub Sedláček, Ph.D. |
Guidelines |
Diplomová práce vychází z hypotézy, že sociální média a hyperkonektivita výrazně ovlivňují to, jak dnešní generace studentů přistupuje ke své akademické práci (AININ, Sulaiman, M. Muzamil NAQSHBANDI, Sedigheh MOGHAVVEMI a Noor Ismawati JAAFAR, 2015.) a jak během vypracovávání svých akademických projektů komunikují jak mezi sebou, tak i s akademickými autoritami. Teoretická část se bude zabývat zejména problematikou hyperkonektivity a tendencí využívat v dnešní době ke své akademické (i jiné) práci komunikační kanály zejména na Internetu. V praktické části bude proveden dvoufázový výzkum - nejdříve kvalitativní studie (realizovaná formou polostrukturovaných rozhovorů s pečlivě vybranou skupinou respondentů) a poté kvantitativní dotazníkové šetření. Hlavním cílem diplomové práce je zjistit, jestli hyperkonektivita a sociální média ovlivňují studenty v pozitivním slova smyslu či nikoliv.
Zamýšlené hypotézy kvantitativního výzkumu: H1: Pomáhá komunikace mezi studenty v rámci Facebooku, či jiných komunikačních sítí, ke zvýšení a zlepšení jejich celkového kolektivního úsilí při vypracovávání projektů a jejich plnění? H2: Má vztah s autoritami, jako jsou například profesoři, na Facebooku či jiných sociálních sítích, pozitivní vliv na postoj a přístup studenta k plnění projektů, projekt managementu a celkové produktivitě? Diplomová práce bude připravena v souladu s platnými vnitřními předpisy FF UK a dalšími metodickými pokyny a normativními dokumenty. |
References |
AININ, Sulaiman, M. Muzamil NAQSHBANDI, Sedigheh MOGHAVVEMI a Noor Ismawati JAAFAR, 2015. Facebook usage, socialization and academic performance [online]. 83, 64-73 [cit. 2017-12-27]. DOI: 10.1016/j.compedu.2014.12.018. ISSN 03601315. Dostupné z:http://linkinghub.elsevier.com/retrieve/pii/S0360131515000160
ARTEAGA SÁNCHEZ, R., V. CORTIJO a U. JAVED, 2014. Students' perceptions of Facebook for academic purposes[online]. 70, 138-149 [cit. 2017-12-30]. DOI: 10.1016/j.compedu.2013.08.012. ISSN 03601315. Dostupné z:http://linkinghub.elsevier.com/retrieve/pii/S0360131513002340 KARL, Katherine A. a Joy V. PELUCHETTE, 2011. ”Friending” Professors, Parents and Bosses: A Facebook Connection Conundrum. Journal of Education for Business [online]. 86(4), 214-222 [cit. 2017-12-30]. DOI: 10.1080/08832323.2010.507638. ISSN 0883-2323. Dostupné z:http://www.tandfonline.com/doi/abs/10.1080/08832323.2010.507638 LAMBIĆ, Dragan, Correlation between Facebook use for educational purposes and academic performance of students [online]. [cit. 2017-12-27]. DOI: 10.1016/j.chb.2016.03.052. ISBN 10.1016/j.chb.2016.03.052. Dostupné z:http://linkinghub.elsevier.com/retrieve/pii/S0747563216302230 ROSA, Hartmut a Jonathan. TREJO-MATHYS, c2013. Social acceleration: a new theory of modernity. New York: Columbia University Press. ISBN 978-023-1148-344. TAPSCOTT, Don. Grown up digital: How the net generation is changing your world HC. McGraw-Hill, 2008. |