Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
Výchovný přínos jógy pro děti mladšího školního věku
Thesis title in Czech: Výchovný přínos jógy pro děti mladšího školního věku
Thesis title in English: Educational benefits of yoga for young school - age children
Key words: Výchova|mladší školní věk|jóga|benefity|vývoj dítěte|kvalitativní výzkum|rozhovor
English key words: Education|young school age|yoga|benefits|qualitative research|interview
Academic year of topic announcement: 2017/2018
Thesis type: diploma thesis
Thesis language: čeština
Department: Department of Education (21-KPED)
Supervisor: doc. PhDr. Jitka Lorenzová, Ph.D.
Author: hidden - assigned and confirmed by the Study Dept.
Date of registration: 11.01.2018
Date of assignment: 11.01.2018
Administrator's approval: not processed yet
Confirmed by Study dept. on: 09.12.2019
Date and time of defence: 30.01.2020 10:00
Date of electronic submission:11.12.2019
Date of proceeded defence: 30.01.2020
Submitted/finalized: committed by student and finalized
Opponents: PhDr. Daniela Sedláčková, Ph.D.
 
 
 
Guidelines
Diplomová práce "Výchovný přínos jógy pro děti mladšího školního věku" se zabývá pozitivním výchovným vlivem na děti v období přibližně od šesti let až do počátku pohlavního dospívání. Teoretická část nás uvádí do problematiky a popisuje hlavní témata týkající výchovy dětí mladšího školního věku i témata z oblasti jógy. Je kladen důraz na nalezení přesahu mezi výchovou a jógou. Praktická část zahrnuje studii v podobě několika rozhovorů s rodiči dětí ranného školního věku. Rozhovory jsou analyzovány a vyhodnoceny pomocí kvalitativních metod zpracování dat.
References
BARTOŇOVÁ, M. BAŠNÝ, Z. MERHAUT, B. SKARNITZL, R. Jóga od staré indie k dnešku. Praha: Avicenum. 1971. ISBN 08-027-71
HÁJEK, B. HOFBAUER, B. PÁVKOVÁ, J. Pedagogické ovlivňování volného času. Praha: Portál. 2008. Vyd. 1. ISBN 978-80-7367-473-1.
HENDL, J. Kvalitativní výzkum. Praha: Portál. 2016. Vyd. 4. ISBN 978-80-262-0982-9
CHRÁSKA, M. Metody pedagogického výzkumu. Praha: Grada. 2016. Vyd. 2. ISBN 978-80- 271-9225-0

JUCOVIČOVÁ, D. ŽÁČKOVÁ, H. Neklidné a nesoustředěné dítě. Ve škole a v rodině. Praha: Grada. 2010. Vyd. 1 ISBN 978-80-247-2697-7

KRAUS, B. POLÁČKOVÁ, V. a kol. Člověk, prostředí, výchova. Brno: Paido. 2001. ISBN 80-7315-004-2
KRIVOŠÍKOVÁ, M. Úvod do ergoterapie. Praha: Grada. 2011. ISBN 978-80-247-2699-1
LANGMEIER, J., KREJČÍŘOVÁ, D. Vývojová psychologie. Praha: Grada. 2006. Vyd. 2. ISBN 80-247-1284-9
LARSEN, CH. WOLFF, CH. HAGER-FORSTENLECHNER, E. Medical Yoga. Olomouc: Václav Lukeš-Poznání. 2013. ISBN 978-80-87419-33-5.
MAHÉŠVARÁNANDA, P. S. Jóga v denním životě pro děti a mládež. Praha: Mladá fronta a.s. 2014. Vyd. 1. ISBN 978-80-204-2914-8.
MIOVSKÝ, M. Kvalitativní přístup a metody v psychologickém výzkumu. Praha: Grada. 2006. Vyd. 1. ISBN 80-247-1362-4
MÜLLER, O. A KOL., Terapie ve speciální pedagogice. Praha: Grada. 2014. Vyd. 2. ISBN 978-80-247-4172-7

PELIKÁN, J. Základy empirického výzkumu pedagogických jevů. Praha: Karolinum. 2011. Vyd. 2. ISBN 978-80-246-1916-3
PRŮCHA, J. WALTEROVÁ, E. MAREŠ, J. Pedagogický slovník. Praha: Portál. 2013. Vyd. 7. ISBN 978-80-262-0403-9

SEDLÁČKOVÁ, D. Rozvoj zdravého sebevědomí žáka. Praha: Grada. 2009. Vyd.
SLOWÍK, J. Speciální pedagogika. Praha: Grada. 2016. Vyd. 2. ISBN 978-80-271-0095-8
STROUHAL, M. K filosofickým předpokladům hledání výchovy k autenticitě. Úvaha o antinomiích a abstrakcích v pedagogickém myšlení. In Studia paedagogica. 18, 2013.
SVOBODA, M. KREJČÍŘOVÁ, D. VÁGNEROVÁ, M. Psychodiagnostika dětí a dospívajících. Praha: Portál. 2015. Vyd. 3. ISBN 978-80-262-0899-0
VÁGNEROVÁ, M. Vývojová psychologie. Dětství a dospívání. Praha: Karolinum. 2012. Vyd. 2. ISBN 978-80-246-2153-1
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html