Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
Vývoj vnímané akademické účinnosti u studentů psychologie na FF UK
Thesis title in Czech: Vývoj vnímané akademické účinnosti u studentů psychologie na FF UK
Thesis title in English: Academic self-efficacy development of psychology students at FF UK
Key words: vnímaná akademická účinnost|vnímaná osobní účinnost|vysoká škola|emoční inteligence|studentovo zapojení
English key words: academic self-efficacy|self-efficacy|college|emotional intelligence|student engagement
Academic year of topic announcement: 2017/2018
Thesis type: Bachelor's thesis
Thesis language: čeština
Department: Department of Psychology (21-KPS)
Supervisor: PhDr. Markéta Niederlová, Ph.D.
Author: hidden - assigned and confirmed by the Study Dept.
Date of registration: 27.12.2017
Date of assignment: 27.12.2017
Administrator's approval: not processed yet
Confirmed by Study dept. on: 31.01.2018
Date and time of defence: 19.06.2018 00:00
Date of electronic submission:30.04.2018
Date of proceeded defence: 19.06.2018
Submitted/finalized: committed by student and finalized
Opponents: Mgr. Jakub Jelínek, Ph.D.
 
 
 
Guidelines
Bakalářská práce se bude zabývat vnímanou akademickou účinností u studentů psychologie na FF UK. Cílem práce bude zasadit vnímanou akademickou účinnost do kontextu sociálně kognitivní teorie Alberta Bandury a přinést poznatky o tom, zda v průběhu studia na vysoké škole dochází k vývoji této účinnosti nebo již v tomto věku změny neprobíhají. Pozornost bude zaměřena na to, zda studium vysoké školy samo o sobě může být zdrojem nárůstu vnímané akademické účinnosti.

V závěru práce bude navržen výzkum, v rámci kterého bude zjišťováno, zda u studentů Psychologie na FF UK dochází během let na vysoké škole ke kvantitativním změnám na poli vnímané akademické účinnosti. Bude vytvořen dotazník zjišťující míru účinnosti a tímto nástrojem budou studenti otestováni před nástupem, v průběhu a na konci vysoké školy, bude se tedy jednat o longitudinální studii.
References
Bandura, A. (1977). Social Learning Theory. Englewood Cliffs, NJ: Prentice Hall.
Bandura, A. (1997). Self-efficacy: The exercise of control. New York: W. H. Freeman and Company.
Bandura, A., Walters, R. H. (1963). Social Learning and Personality Development. New York: Holt, Rinehart and Winston, Inc.
Bandura, A. (2006c). Guide for Constructing Self-Efficacy Scales. V F. Pajares, & T. Urdan (Editoři), Self-Efficacy Beliefs of Adolescents (stránky 307-367). Greenwich, Connecticut: Information Age Publishing.
Dweck, C. (2015). Nastavení mysli. Brno: Jan Melvil publishing.
Gore, P. A. (2006). Academic self-efficacy as a predictor of college: outcomes: Two incremental validity studies. Journal of Career Assessment. 14, 92-115
Chemers, M. M., Hu, L., & Garcia, B. F. (2001). Academic self-efficacy and first year college student performance and adjustment. Journal of Educational Psychology, 93, 55-64.
Krejčová, L. (2011). Psychologické aspekty vzdělávání dospívajících. Praha: Grada.
Langmeier, J., & Krejčířová, D. (2006). Vývojová psychologie. Praha: Grada.

Zajacova, A., Lynch, S. M., & Espenshade, T. J. (2005). Self-efficacy, stress and academic success in college. Research in Higher Education. 46, 677-706.
Zimmerman, B. J. (2000). Self-efficacy: An essential motive to learn. Contemporary Educational Psychology. 25, 82-91.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html