Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
„Čtenářský zážitek“ v kontextu školního vzdělávání
Thesis title in Czech: „Čtenářský zážitek“ v kontextu školního vzdělávání
Thesis title in English: „Literature Experience“ in the Context of Institutional Education
Key words: Český jazyk a literatura|výuka literatury|četba|druhý stupeň základní školy|čtenářský zážitek|metody práce se čtenářským zážitkem
English key words: Czech language and literature|literature teaching|reading|second grade of elementary school|reading experience|methods of work with reading experience
Academic year of topic announcement: 2017/2018
Thesis type: diploma thesis
Thesis language: čeština
Department: Department of Czech and Comparative Literature (21-UCLK)
Supervisor: Mgr. Andrea Králíková, Ph.D.
Author: hidden - assigned and confirmed by the Study Dept.
Date of registration: 29.11.2017
Date of assignment: 29.11.2017
Administrator's approval: not processed yet
Confirmed by Study dept. on: 06.12.2017
Date and time of defence: 21.01.2019 09:00
Date of electronic submission:18.12.2018
Date of proceeded defence: 21.01.2019
Submitted/finalized: committed by student and finalized
Opponents: Mgr. František Brož
 
 
 
Guidelines
Diplomová práce si bude klást otázku, co představuje „čtenářský zážitek“ v didaktickém kontextu. Zaměří se jak na mapování odborné didaktické literatury k problematice, která je dostupná v českém prostředí, tak na to, jak s ním v hodinách českého jazyka a literatury pracovat. Dále nabídne konkrétní postup a návrhy, jak ve výuce zacházet s četbou vybraných knižních titulů. Primárně bude práce zaměřena na vzdělávání na 2. stupni ZŠ a v odpovídajících ročnících víceletých gymnázií.
References
BÍLEK, Petr A. Hledání jazyka interpretace. Brno: Nakladatelství Host. 2003, 360 stran.
Čtenářský deník. Metodický portál: inspirace a zkušenosti učitelů [online]. Národní ústav pro vzdělávání [cit 2017-11-20]. Dostupné z http://dum.rvp.cz/materiály/ctenarsky-denik.html
GEJGUŠOVÁ, Ivana. Mimočítanková četba a cíle literární výchovy na základní škole. Ostrava: Pedagogická fakulta Ostravské univerzity v Ostravě. 2011, 142 stran.
GRÚZ, Michael. Čtenářský deník a ICT – tradiční výuková metoda v kontextu moderních technologií. České Budějovice, 2016. Rigorózní práce. Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích. Fakulta pedagogická.
HNÍK, Ondřej. Didaktika literatury: výzvy oboru. Praha: Nakladatelství Karolinum, 2014. 180 stran.
ISER, Wolfgang. Jak se dělá teorie. Praha: Nakladatelství Karolinum, 2009. 246 stran.
SEDMIDUBSKÝ, M.; ČERVENKA, M.; VÍZDALOVÁ, I. Čtenář jako výzva. Brno: Nakladatelství Host, 2001. 338 stran.
ŠLAPAL, Miloš. Dílna čtení v praxi. Kritické listy. Č. 27, 2007. Str. 13-20.
TOMAN, Jaroslav. Dětské čtenářství a literární výchova. Brno: CERM, 1999.
VĚŘÍŠOVÁ, I.; KRÜGER K.; BĚLINOVÁ, E. Kudy vede cesta ke čtenáři?: rozvoj dětského čtenářství na druhé stupni základní školy. Praha: GAC, 2007. 2018 stran.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html