Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
Motivační aspekty vedení osobního blogu
Thesis title in Czech: Motivační aspekty vedení osobního blogu
Thesis title in English: Motivational aspects of running a personal blog
Key words: motivace|blogování|osobní blog|česká blogosféra|sociální média
English key words: motivation|blogging|personal blog|Czech blogosphere|social media
Academic year of topic announcement: 2017/2018
Thesis type: diploma thesis
Thesis language: čeština
Department: Department of Psychology (21-KPS)
Supervisor: PhDr. Iva Štětovská, Ph.D.
Author: hidden - assigned and confirmed by the Study Dept.
Date of registration: 20.11.2017
Date of assignment: 20.11.2017
Administrator's approval: not processed yet
Confirmed by Study dept. on: 27.11.2017
Date and time of defence: 27.05.2019 00:00
Date of electronic submission:24.04.2019
Date of proceeded defence: 27.05.2019
Submitted/finalized: committed by student and finalized
Opponents: prof. PhDr. Jiří Šípek, CSc., Ph.D.
 
 
 
Guidelines
Diplomová práce má za cíl zmapovat motivační aspekty vedení osobního blogu s důrazem na prostředí české blogové scény.
Teoretická část se bude věnovat internetovému blogu jakožto prostředku pro manifestaci různých sociálních motivů. Stručně představí blog jako nové médium a vymezí kategorii osobního blogu v kontextu blogové typologie. Bude se zabývat vnitřními i vnějšími motivy pro vedení blogu s důrazem na soudobé poznatky a kontext české blogosféry. Dotkne se problematiky vývoje motivace v průběhu životnosti blogu a faktorů, které tuto motivaci ovlivňují.

V empirické části práce bude prostřednictvím kombinovaného výzkumného designu sestaven dotazník vycházející z Blogging Motivations Questionnaire (BMQ), jehož distribuce poskytne mimo jiné vhled do motivace u různých věkových kategorií blogerů. Předpokládáme možné budoucí využití sestaveného nástroje jakožto dosud jedinečného prostředku pro měření motivace této formy sociálního projevu v České republice. Zjištěná data mohou nabídnout vhled do motivačního pozadí fenoménu, v jaký se blogování jakožto aktivní tvůrčí činnost jedince v kyberprostoru vyvinulo.
References
Fullwood, C., Nicholls, N., & Makichi, R. (2015). We’ve got something for everyone: How individual differences predict different blogging motivations. New Media and Society, 17(9). 1583-1600.

Fullwood, C, Sheehan, N., & Nicholls, W. (2009). Blog function revisited: a content analysis of MySpace blogs. Cyberpsychology, Behavior & Social Networking, 16(6). 685–689.

Gill, A.J., Nowson, S., & Oberlander, J., (2009). What are they blogging about? Personality, topic and motivation in blogs. Proceedings of the third international ICWSM conference, 17-20 May, San Jose, 18–25.

Lelková, K. (2017). Psychologické aspekty blogování. Nepublikovaná diplomová práce. Olomouc: Univerzita Palackého.

Liao H. L., Liu, S. H., & Pi, S.M. (2011) Modelling motivations for blogging: an expectancy theory analysis. Social Behavior and Personality 39: 251–264.

Liu, S. H., Liao, H. L., & Zeng, Y. T., (2007). Why People Blog: An Expectancy Theory Analysis. Issues in Information Systems, 8(2). 232–37.

Pedersen, S. (2010). Why Blog? Motivations for blogging. Oxford: Chandos Publishing.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html