Umělá inteligence a kompozice vážné hudby
Thesis title in Czech: | Umělá inteligence a kompozice vážné hudby |
---|---|
Thesis title in English: | Artificial Intelligence and Classical Music Composition |
Key words: | Turingův test|umělá inteligence|skládání hudby|klasická hudba|evaluace kreativních systémů|Rozlišovací test|skladatel|kreativita |
English key words: | Turing test|artificial intelligence|composing music|classical music|evaluation of creative systems|Discrimination test|composer|creativity |
Academic year of topic announcement: | 2017/2018 |
Thesis type: | diploma thesis |
Thesis language: | čeština |
Department: | Institute of Information Studies and Librarianship - New Media Studies (21-UISKNM) |
Supervisor: | Mgr. Josef Šlerka, Ph.D. |
Author: | hidden - assigned and confirmed by the Study Dept. |
Date of registration: | 10.12.2017 |
Date of assignment: | 10.12.2017 |
Administrator's approval: | not processed yet |
Confirmed by Study dept. on: | 14.12.2017 |
Date and time of defence: | 07.09.2020 09:30 |
Date of electronic submission: | 19.07.2020 |
Date of proceeded defence: | 07.09.2020 |
Submitted/finalized: | committed by student and finalized |
Opponents: | Mgr. Jakub Sedláček, Ph.D. |
Guidelines |
Tématem diplomové práce je umělá inteligence v oblasti kompozice vážné hudby. Výzkum umělé inteligence, který se vyvíjí od 50. let 20. století, totiž vyústil v řadu programů imitujících práci skladatele a kompozice těchto programů mohou být aktivními posluchači označeny jako skladby lidského skladatele. Cílem práce je zmapovat (kdo, kdy, kde) a kriticky zhodnotit existující Turingovy testy pro vážnou hudbu, zjistit jaké jsou jejich principy i předpoklady a nabídnout čtenáři jejich výsledky a srovnání. Práce se zaměří na analýzu doposud provedených výzkumů na toto téma (autorů jako jsou Fernandéz & Vico, Cope) a nabídne souhrnný přehled výstupů vybraných výzkumů.
Diplomová práce bude připravena v souladu s platnými vnitřními předpisy FF UK a dalšími metodickými pokyny a normativními dokumenty. |
References |
TURING, A. M. I.—COMPUTING MACHINERY AND INTELLIGENCE. Mind. 1950, LIX(236), 433-460. DOI: 10.1093/mind/LIX.236.433. ISSN 0026-4423. Dostupné také z: https://academic.oup.com/mind/article-lookup/doi/10.1093/mind/LIX.236.433
FERNANDÉZ, José a VICO, Francisco. AI Methods in Algorithmic Composition: A Comprehensive Survey. Journal of Artificial Intelligence Research. 2013(48), 70. NIERHAUS, Gerhard. Algorithmic composition: paradigms of automated music generation. New York: Springer, c2009. ISBN 978-321-1755-396. DELIÈGE, Irène a Geraint WIGGINS. Musical Creativity: Multidisciplinary Research in Theory and Practice. East Sussex: Psychology Press, 2006, s. 12. ISBN 978-1-84169-508-2 COPE, David. Experiments in musical intelligence. Madison, Wis: A-R Editions, 1996. ISBN 978-089-5793-379. DIAZ-JEREZ, Gustavo. Composing with Melomics: Delving into the Computational World for Musical Inspiration. Leonardo Music Journal. 2011(21), 2. |